[Artikel] Vad hände med DPS Skis?

Redaktionen

Aktiv medlem
Oskar Enander intervjuar Stephan Drake som ligger bakom pudermärket DPS Skis och visar samtidigt upp vacker skidvardag i en bildserie.

Läs hela artikeln:

mycket hausse kring dps-laggen från olika håll. har ingen erfarenhet själv, tyvärr, men skulle gärna ta en sväng på lotusarna nån gång.

Lee-nus: Hojta till om du passerar gränsen så ska vi se om vi kan ordna ett par du kan testa ;)

Lee-nus, du kan även få prova mina gamla trotjänare om våra svängar korsas. Lotus måste verkligen upplevas!!! Var brukar du åka?

För att sätta i perspektiv hur "sjuka" dessa grejer är:
En av mina Lotusskidor väger ~1800g, dvs 3,6kg för ett par. Ett par K2 Mt Baker i 174cm väger 3900g (3500g i superlight-version). Mt Baker är en skida anpassad för att tura med, och 88mm bred. Betänk att ett par Lotusar är 16cm längre och 3,2cm bredare! Ok, K2 gör inte världens lättaste lagg, men Dynafits 95mm'are väger in på 2,9kg i 178cm, och de skidorna är praktiskt taget bara gjorda för att vara lätta också. Vad väger ett par Hellbents egentligen? ;-)

Utöver extremt låg vikt smackar Stephan på med vridstyvhet utav guds nåde, grymt flex och perfekt form. Det blir inte bättre...

@nojlas: om vi snackar riksgränsen så hoppas jag kunna ta en sväng upp i mars-april nån gång! ser fram emot detta! :)

@carled: låter toppen! inom sverige håller jag mig till härjedalsfjällen. utanför gränsen har jag denna vintern endast ett par resor till hemsedal och val D inplanerat än så länge... studier... T_T

Men det kanske är möjligt ändå, jag har planer om att våldgästa Jarle ngn gång i Funäs... Om det blir av meddelar jag dig i tid så kanske du kan svänga förbi!

Köpte mina DPS Wailer 105 efter sommaren och ser verkligen framm emot o tukta dem i Gränsen med omnejd till vintern.

Jag fick tyvärr ett ganska tamt kundbemötande när jag ringde och mailade med DPS USA. Det kan vara något att vara beredd på om någon planerar och köpa deras skidor. Visserligen kan jag haft oflyt och snackat med dem under en kämpig och tung tid...vad vet jag. Jag ringde DPS kontakten här i Sverige och det råkade vara en Luleå bo (likt mig) och densamma har redan kommenterat denna artikel, Nojlas. Jag fick chansen att känna på skidorna och fråga lite gällande prestanda samt åkkänsla och fick bra svar. Det fick mig och beställa ett par (inte pga DPS USA;s torra säljare) . Jag kommer lägga upp en recension av skidorna efter säsongen.

Wailer 105 med Marker The Duke bindning. Planerar att tura en hel del.

Kommer bli sketabra!....tror jag ;-)

Snart kommer snön...WEEEEE

Det är Lotus 138, och ja, det är världens bästa puderskida... Och det är svårt att argumentera emot!

Verkar var schyssta skidhållare han har på släden i första bilden och sista bilden. Kan någon tipsa om var man kan hitta bra skidhållare till skotern, dålig på att svetsa själv fast jag är en sledneck.

Tillbaka
Topp