[Artikel] Varning för stugbedragare i Åre

Jävligt bra csi arbete av freerde!
Kommer hjälpa många om detta uppmärksammas!

Kontaktat någon kvällstidning om detta? kanske vore något!

Fy fan va bra jobbat, Uppdrag granskning, dokument inni/utifrån, Freeride, P3 Dokumentär, Kalla Fakta osv. osv....

Grymt bra att belysa detta! I och med att det är så lätt att få tag i målvakter för sånt här nu för tiden så kommer vi ju säkerligen se en ökning av problemet!

Åter igen, bra jobbat!

Haha, goa grejer, ni skulle ha kört lite offensivare bara så att han försvarat sig lite mer och gjort bort sig helt;)

Sjukt bra jobbat, ni har agentandan inom er!

Hoppas det sprids vidare, skicka det till någon kvällstidning, de nappar säkert! ;)

Snubben snackar ju helt osammanhängande. Ska man ändå pyssla med den här typen av bedrägerier kan man ju åtminstonde vara lite påläst.

Bra jobbat freeride!

Janne Josefsson ain´t got shit on FR!!!

Grym artikel och riktigt imponerande detektivarbete. Inspelningen var ju gräddet på moset...

Om man blir utsatt för ett bedrägeriförsök-Anmäl det! Om man resonerar som att polisen ändå inte gör nått för det har inga resurser, om ingen anmäler saker får de inga anslag att ta itu med all skit! Blir förbannad när jag hör vad vissa gör mot andra.

Bra att ni tog upp detta.

Snubben uttrycker sig ju som en pundare -kan inte vara särskilt framgångsrik som bedragare... hoppas jag...

Kerstin Nilsson är en välkänd bedragare.Sedan 2007 har hon ett 70-tal anmälningar på sig, som hon till och med har erkänt.Men på grund av resursbrist hos åklagaren i Skåne så fortsätter bedrägerierna.
Relaterat
Skidgänget från Örebro lurades på en stuga. Men kvinnan är också anmäld för att sälja falska hundar och hästar.

Hm...

Det där jävla aset försökte lura mig på 8500 kr för en stuga i Sälen.....

Bra gjort Freeride, det är så dom där asen ska tas!

Jaha, och vad gör man då om man redan har betalat till honom? :(

Jag fick kontakt med honom genom stugknuten då vi sökte en stuga efter nyår. Han har varit väldigt trevlig och detaljerad när det gäller stugan.

Jag har person nr, namn, adress, tele nr och konto nr till honom. Sen kan man undra hur mycket av infon som stämmer....

Ringde polisen och frågade vad dom ansåg att jag skulle göra. Men dom kan inte göra något eftersom vi inte har blivit bedragna än. (Vi vet ju inte om vi kanske får en stugnyckel eller inte sen.)

Tillbaka
Topp