[Artikel] Vertical Way Around – Nya Zeeland 2

Redaktionen

Aktiv medlem
Följ Jan, Richard och Jocke på drömexpeditionen Vertical Way Around. 12 månader, 25 länder, över 70 skidorter. Här är ytterligare en rapport från Nya Zeeland; magisk rugby och skidåkning på vulkan.

Läs hela artikeln:

Om ni inte har mer att skriva, mer info om skidorten, terrängen, snön, landskapet, varför jag skall åka dit, osv, lägg inte upp en artikel. Jobba igenom och ge ut en bra skriven, väl upplagd artikel som ger läsaren relevant information åtminstonde om skidåkningen.
Ser fram emot vidare läsning men hoppas på att få mer info om saker och ting, bli mer sugen på att resa och se med egna ögon.
Lycka till framöver.

Jag håller med Todd. Kul ide och en riktigt drömresa, men texten är lite fattig.
Ska bli intressant att se rapport från Chile "Skidåkningen sker på den aktiva vulkanen Villarica och skidorten heter Pucon, det är den andra enda aktiva vulkanen i världen som har ett skidområde" :)

Vinka till mig på beachen i LA, vi spelar volleyboll på 36st st i Manhattan Beach.

Ännu en röst på Todd. Om man läser mellan raderna så får man intrycket att ni inte åkte skidor alls? "Skidåkning på Nordön sker..." Menar ni "Vi åkte skidor på..." eller att man kan göra det om man vill? Om ni åkte så vore det skojigare att läsa om det än att man kan åka. Tidigare artiklar i serien har varit bra, därav gnället. Kör på!

i chile kan ni ocksa aka skidor pa en aktiv vulkan! ak ner till pucón och tura upp pa villarica. skidsystemet ar inte sa mycket att hanga i julgranen, men turen upp pa vulkanen ar fin. hall er dock undan fran alla guidebolag som kommer forsoka tuta i er alla mojliga olika historier for att fa era pengar... om man ar lite diskret sa kan man absolut ga upp dar sjalv. lycka till!

Tillbaka
Topp