[Artikel] Vinterns bästa prylar

Redaktionen

Aktiv medlem
prylnytt-750x380.jpg

I vinter fullkomligt dryper det av nya prylar. Många spännande nya lösningar kommer att göra skidåkning mycket roligare för många fler. Vi har kikat på några saker vi tycker du ska se närmare på.

Bandana
Blood in, Blood out

Med ett smekande m

Läs hela artikeln:

Vad är nästa steg, att
@simon_tjernstrom skriver om vikten av högpresterande funktionsunderställ tillverkade av ekologisk, rättvisemärkt merinoull från Nya Zeeländska maoribönder?

Jag är inte säker på att vi såg det som någonting dåligt, endast, det här nya språkbruket. Kanske rent av härligt, att någon form av gubbighet även nått dig.

@glisseur - Jag älskar när man pissar på saker man själv gillar, bara för att de är tacksamma att pissa på. Bästa sortens kritik! (Obs: inte ironisk.)

Nja... Var nog mer att han känner någon form av skadeglädje när någon annan blir nerdragen i samma gubbiga skit man själv sitter i. Så var det jag kände i alla fall.

Hoppsan, skidjournalistikens svar på Janne Josefsson ämnar göra oss den äran med sin närvaro. Säg mig
@Jibberisch, vad ska en skjutjärnsreporter som dig göra på en navelskådande interntillställning som ISPO? Låta dig påverkas av smöriga marknadsrepresentanter från obskyra skidmärken, dricka fesljummen tysk öl och försöka sno åt dig gratis stickers, förlåt, prylar?

@jonsbert Ah, jo men fan. gubbar (eller motsvarande) blir vi väl alla till slut. Man får se det från den ljusa sidan. Vad är alternativet liksom? Att bli lite som han fotbollsreporten Ekwall? Om jag blir hälften så mycket gubbe som Winston Churchill kommer jag vara nöjd.

@simon_tjernstrom Kanske! Jag säger kanske!

Ha ha ha! Den här freeridianska forumvärlden har jag ju aldrig varit en del av, men det verkar ju som att ni är bästa vänner alltså!

Det är ok,
@simon_tjernstrom. 18 Koppar är ändå en legit mängd.

När ska vi alla ses på ett chefsmöte? Kan man inte bara typ... mötas och vara chef?

@Glisseur Janne Josefsson?! På sistone har jag mest ägnat mig åt att skriva buskis. Enligt rykten. Plus att jag hellre sig mig själv som Stina Dabrowskis och Björn Ranelids kärleksbarn. Siktar man högt kanske man blir adopterad av Stefan&Krister...

Man kan aldrig få vare sig för många öl (Läs: rödvin nu för tiden. Gubbig som man är) eller stickerz. Stickerz på skidorna är fan allt jag har kvar från en svunnen tid som aldrig tycks komma tillbaka. Tänker gå runt, flexa lite lagg, säga "hm..." låtsas anteckna saker, utbrista: "I'll make you famous!", hålla ut handen och le som en pingspastor.

#hashtag

@Glisseur Löneslav! Försök vara lite mer som jag, frilansare, oberoende, trovärdig, positiv och glad.

@jonsbert En modeblogg vore iofs nice. Jag skulle säga att jag har skidsveriges mest inflytelserika skidblogg. Stora företag darrar av rädsla inför mig "publiceringsknapp".

@jonsbert jag måste bryta in lite här. Vad är detta för flum?! Finns det flera verkligheter? Själv ser jag mig blott som en produkt av den verklighet jag ständigt tvingas leva i. Hur hittar jag någon annan? Är kaffe vägen till nirvana?

Vidare, kan jag tycka att digitalmedia är lite otäck. Vägen tillbaka är för enkel. Och vägen är vägen tillbaka enkel, blir resan till "censur" gemytlig och trevlig. Hamnar man där, mitt i censurens djungel, då är det svårt att ta sig ur. Speciellt då macheten likt vilka stålkanter som helst aldrig är vass nog.

Nehe, jaha, kaffe var det ja...

Skulle kasta en ICELANTIC Da´Nollie och ett par ROTTEFELLA NTN elller rottefella Freedom för våra hike vänner där ute!

Drop a knee! Peace

Tillbaka
Topp