[Artikel] X Games expanderar

Redaktionen

Aktiv medlem
X Games expanderar sitt program till sex årliga stopp och arrangörernas mål är att varje tävling ska ha lika stor omfattning som de ursprungliga tävlingarna i Aspen och Los Angeles.

Läs hela artikeln:

Tror ärligt talat att om dom skulle köra X Games i Åre skule det locka enormt mycket folk. Svensson blir ju väldigt facsinerad av en bakåtvolt på skidor.

Tycker det är fel! Det är en hädelse mot hela X-Games-konceptet att sätta fler tävlingar!

Jag tycker att om dom vill göra någon sorts förändring så kan de väl flytta om X-Games för varje år? Det har ju redan en status av VM för extremsport, så varför kan man inte flytta platserna för varje år?

Att expandera på det här sättet förstör känslan av X-Games. Kolla bara på vilken feedback Euro X-Games fick.

Skum ide men tanken är väll att få in pengar från icke amerikanska sponsorer skulle jag gissa.

Att se x-games live på plats är ju lagom kul 3 åkare sen 5-10min reklampaus till nästa 3 åkare å sen reklam igen osv

Ingen bra idé, x-games är de största man kan vinna men när dom gör så här så kommer de inte vara lika speciellt. De kommer bara bli en tävling i mängden

Där rök tanken med att Xgames är actionsporternas OS.. dags för ett nytt mega event att dyka upp 1 gång per sommar/vinter?

Tillbaka
Topp