Åsikter om Line Sir Francis Bacon

Spoox

Ny medlem
Vad jag förstått det som så har inte denna modell förändrats något tekniskt de senaste 4 åren?

Fördelar/Nackdelar med dessa lagg?
Vilka alternativ finns? Har du/ni bytt "upp" och i så fall till vad?

Jag: söker skida för offpist framför allt, dock i stort sett helt ny på detta men tänker börja testa på och förhoppningsvis älska det!.
(Därav sökandet av en ny skida då jag enbart i dagsläget har ett par K2 Domain och ett par K2 AMP 80x)

Avancerad åkare i pisten. Vill kunna leka lite.
174cm 90kg

Åker på en Sfb i 184 cm längd.
Gillar skidan, snabb kvick carvar bra så länge det inte är för isigt (hårt) i backen. Lekfulla och lättåkta.
Börjar fladdrar och bli nervösa över 85-90km/h.
Absolut inga problem att åka i högre farter.
Finns otroligt många skidor som är bra i denna kategori. Rossignol soul 7 som många gillade förra året, är ett alternativt dock något trögare inte lika lekfull men något bättre flyt i offpisten. Testade även Dynastar cham 107. Ett högfart monster som går som tåget i pist. Inte speciellt lekfull, skidan gillar att piskas och åka hårt med. Gillade tryggheten i pist dock lite livlös i offpisten. Beror säkert på mig. Ska åka på kompisens salomon rocker 2 108 inom snar framtid, ska försöka att få åka Extrem Opinion 108 innan säsongen är över. Tror att den passar mig perfekt, vi får se när den börjar tillverkas om den är såpass bra att jag byter skidor.

OK, låter ändå som att SFB uppfyller flest av mina tankar/krav då.
Har även kikat på Extreme Project 110

Har åkt Extrem project 100. Stabil skida som har grymt kantgrepp, mycket bätre pistegensksper av samtliga av dom jag nämt ovan. Bra mycket roligare än Dynastar skidan. Enligt mig en skida som funkar till allt. Mindre lekfull än Sfb, men mycket stabilare. Extrem skidan kräver mer av åkaren än Sfb. Kan inte svara hur Extrem 110 är, tror att den liknar lillebror project 100

Tillbaka
Topp