Atomic 412 en bakkloss glappar

Droggot

Ny medlem
Hej.
Jag har ett par gamla Atomic skidor med Atomic 412 bindningar där ena bakklossen glappar.
När jag trampar ner skon och sen lättar på trycket så går den nog upp en 3mm.
Går det att göra något åt detta?

supercross

Aktiv medlem
Jag har själv haft ett par Atomic skidor med den bindningen. De har en tendens att gå sönder precis där du har problem med dina.
Mina så glappade en binding precis som du beskriver det och på den andra sprack plasten och gick helt av. Kolla dina efter sprickor.
Det är tyvärr nog så att du får kassera bindningen.

erik_lagg

Aktiv medlem
Såg att problemet var beskrivet i recensionerna av bindningen här på Freeeride - som kanske ger visst hopp om reklamationsrätt - men det kanske är för länge sedan det var aktuellt.

Droggot

Ny medlem
Jag har själv haft ett par Atomic skidor med den bindningen. De har en tendens att gå sönder precis där du har problem med dina.
Mina så glappade en binding precis som du beskriver det och på den andra sprack plasten och gick helt av. Kolla dina efter sprickor.
Det är tyvärr nog så att du får kassera bindningen.
Ok tackar för svar.
Jag gillar skidorna, men dom har en ut gröpning i mitten på ovandelen så jag undrar om det går att sätta på vilka bindningar som helst eller måste det vara några som är anpassade just för dessa skidor?

Droggot

Ny medlem
Såg att problemet var beskrivet i recensionerna av bindningen här på Freeeride - som kanske ger visst hopp om reklamationsrätt - men det kanske är för länge sedan det var aktuellt.
Hmm ja dom är rätt gamla så det kan nog vara svårt att reklamera dom när det kanske bra skett av slitage.

Henric-s

Medlem
Ok tackar för svar.
Jag gillar skidorna, men dom har en ut gröpning i mitten på ovandelen så jag undrar om det går att sätta på vilka bindningar som helst eller måste det vara några som är anpassade just för dessa skidor?
Beta carve från den tiden vet jag hade en speciell profil och hade en platta som var formad efter skidan. Tyvärr var 412 bindningen benägen att ramla isär.

Droggot

Ny medlem
Mycket riktig nu har bindningen gått i två delar.

Fick lite panik eftersom vi skall till sälen nästa vecka.

Fick tag på ett par Rossignol Viper TDV som fungerar ok.
Körde lite på dom i lokala backen men det var rätt isigt men dom greppade bra.

Skulle vilja fixa Atomic skidorna nån som vet om det går att byta bindning på dom?

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp