Atomic beta ride 11.20

AKvS

Medlem
Atomic beta ride 11.20
Är det någon som har lite synpunkter på denna skida? har redan läst på utrustning...
funderar på att köpa en ny med bindning (xentrix 412) för 5500, rätt pris?

jag är ca 185 och väger 70 kg.
jag har tävlat förut så tekniken är det inga problem med.

jag kommer att åka över hela berget, helst utanför men har inget emot att ta ett skönt åk i pisten ibland... (sällan dock)

tack för svar!

/ebbot

ps. föreslå inte G4 m.m. jag vill inte ha en sådan fet skida hur bra dom nu än är .ds

Atomic beta ride 11.20
"Jag kommer att åka över hela berget, helst utanför men har inget emot att ta ett skönt åk i pisten ibland... (sällan dock)".

Om detta är dagens sanning så är det garanterat 10.EX du ska köpa. 11.20 är definitivt en av årets absolut bästa pistskidor för den som gör enstaka besök ute i det okända, men om du inte överdriver/önsketänker när du säger "pisten ibland...(sällan dock)" bör du ta en titt på Storebror.
Powder skrev i årets skidöversikt om 10.EX (117/84/109) att "the sidecut is a bit much for railing in deep powder, but the shape makes the ski unbelievebly fun on the groomers."...
Fritt översatt, "hyfsad offpist men lite för mycket midja, djevvligt kul i pisten dock".
Sen gör det inte direkt något att 11.20 och i synnerhet 10.EX är extremt lätta för sin grymma prestanda och storlek. (Tack vare Beta "rören", Titan i 11.20, Hyper Carbon i 10.EX..)
Vad gäller priset så är det rätt. 5500kr är rekomenderat pkt-pris.
11.20/190cm (för att du tävlat), 10.EX/180cm (om du inte åker mest utanför, isåfall 190cm).
Om du ändå bestämmer dig för pistracern 11.20, deal"a till dig Xentrix 6.14 som sitter på 10.EX normalt. (Inget fel på 4.12 men 6.14 är snyggare).

/brinn som fan för det här, permanent

Tillbaka
Topp