Atomic skidor med 12m svängradie ?

snowtigger

Ny medlem
Någon som äger eller har provat ett par Atomic med 12m svängradie ?

Dom brukar vara gula och heta SL någonting (SL 9, SL 11, SL 9.12 osv)

Jag tycker att carving-svängar är himla kul och vill gärna ha ett par med kort svängradie. Är dessa skidorna någonting att satsa på ?

Det är kul när det svänger. Dock tycker jag att skidor med så liten svängradie är för jobbigt. Det är kul ett par timmar sen börjar det nästan bli för jobbigt. Komprisionen blir för stor för att orka åka en hel dag med sådana skidor. Men det är min åsikt. Tycker svr = 17-18 är mer lämpligt.
Annars är ju Atomic skidorna grymma och har fått bra resultat i tester. Jag har testat sx:11 och sx:9. Av de två skulle jag välja sx:11 just pga den för snäva svr på sx:9(svr=13).
Men smaken är ju olika...

Men visst!

En liten slaolmcarver kan göra den suraste lycklig! Atomics racegrejjor är aldrig dåliga. SL:11 eller SL:9 bara välj. SL:9 ser rätt kuriös med sit överbreda brätte. Har inte testat årets, men väl fjolårets. A-OK är omdömet efter några få åk. Dock är väl allsidigheten över hela berget inte dess främsta kännetecken. Å en sak till. Man blir ack så trött i benen av allt svängande. Kvaliten på Atomics produkter är god har jag uppfattat. Har dock upplevt lite problem med deras bindningar, fast det är antagligen en justeringsfråga.

/A

Tjena!
Dom skidor du söker heter Atomic Beta Race 11.12. Radien beror på längden.
Carvingen e grymt kul, men ett tips är att inte haka på hysterien o köpa de absolut kortaste skidorna du får tag på. Välj istället en lite längre modell med mycket skärning som inte tappar lite mycket i fortstabiliteten.

Lycka till!
//Danne

Tillbaka
Topp