Atomic Stomp 02/03

R00bert

Medlem
Atomic Stomp 02/03
Hej

Tänkte kolla om någon har testat/äger Stomp och vad dom tycker om den? Såg ett erbjudande på en fransk sida med bindningar som jag tyckte verkade bra. Funkar den bra allround, är den tung, hård osv? :)

Atomic Stomp 02/03
Jag har ett par men har inte skrivit nån recension.

Jag har varit väldigt nöjd med mina, men jag har nästan bara kört i alperna med dem.

De är väldigt lätta,(vet inte exakt vad de väger) ett kilo lättare än rossi B1 som är 4cm kortare och 1-2cm smalare, när de blev vägda satt det iofs diamir på stomp:en och rossi 140free på b1:an vilket säkert bidrar till skilnaden.

Den enda gång jag egentligen varit lite missnöjd med dem var en kall dag i kungsberget med isgata i pisten, stomp är mjuka vilket jag tror är anledning till att isgreppet är dåligt.

Alltså mjuka och lätta, allround? -skitroliga så länge det inte är is i pisten, det är ju inga gs-skidor direkt, fort och rakt fram är inte riktigt stomps tekopp. Men de är roliga när det är uppkört, puckligt, slaskigt osv. De är väldigt lättåkta och smidiga i offpist-djupsnö men blir lite fladdriga om det är hårt...
Jag har som sagt diamirbindningar på mina och är nöjd med det, eftersom de är lätta så bokstavligen springer man iväg med ett par stighudar samtidigt som man har hyfsad bredd under fötterna på nervägen.

Offpist och hopp/jibb är de bra till men det finns nog bättre allround-alternativ, särskilt om du åker mycket i sverige kanske du vill ha en skida med bättre bett på is.

Försök få en annan bindning än atomics egna, atomic kommer visserligen med nya bindningar i år, men de gamla känns väldigt tunga och osmidiga.

...fan vad sugen man blir på att åka

Ha det bra!

Snödjup

Tillbaka
Topp