Atomic Theory, längd?

Icmn8706

Ny medlem
Atomic Theory, längd?
Tja!
Jag har kollat in ett par Atomic Theory. Mitt problem är som vanligt valet av längd.
Jag är 183 cm och 79 kg typ. Kommer åka offpist vid bra förhållanden men kan också spendera hela dagar i pisten.

Just nu åker jag ett par Völkl Tigershark 8, 168cm.

Spontant siktar jag på längden 177 på Atomicen, vad säger ni? är det för kort.

Har även funderat på K2 Hardside eller Rossignol S3 ( K2 i 181 eller Rossignol i 178 )

Mvh Eric

Atomic Theory, längd?
På Theory´n är det rocker både fram och bak så med din längd och vikt jag skulle valt 186:an utan att tveka. Samma sak med S3:an. K2:n är 181 i faktiskt längd så det funkar nog. Beroende på din teknik skulle du nog kunna köra 188 också

Atomic Theory, längd?
OK! Tack :D

för någon vecka sedan var jag helt säker på hardside 181. men sedan läste jag här att de var klena i både kanter och belag.

Kan någon uttala sig om kvaliten på S3 och Theory?

Atomic Theory, längd?
Jag har Theory, de är lätta och svängiga, körde dom idag i Duved på stenhårt morgonföre och sedan på em, i mjukare före,,,jag har 177, men skulle vilja ha längre och väger 74 och är 174 lång,,,kvaliteten är inga problem,,,,

Atomic Theory, längd?
Står fortfarande mellan S3 och Theory, båda i 186 cm.

Jag kan inte hitta någon större skillnad mer än att theoryn verkar ha lite kortare rocker.
Annars har de typ samma radie vad jag har förstått.

Just nu lutar det åt Theoryn eftersom jag tycker den är snyggare helt enkelt.

Någon som känner till några andra väsentliga skillnader?

//Eric

Atomic Theory, längd?
En väsentlig skillnad är väl att S3:an har hängt med några år vid det här laget...

Edit. På gott och ont...

Senast ändrad:
Atomic Theory, längd?
Har också tittat på Theory, åker telemark sedan 20år och är bra i pisten. Har vrit med ett gäng nu och´och två dagar ofpist och blev frälst direkt. Dock märkte jag att mina gamla pist skidor inte var gjorda för lössnö /offpist

Fungerar Theory för telisar också? Vilken längd till mig som är 170/ 78kg stark i benen?

Mats

Tillbaka
Topp