Atris 184 eller 189

bergvingen

Ny medlem
Tjena!

Funderar på att köpa nya skidor och har kommit fram till att det blir Atris. Frågan är bara om jag ska välja 184:an eller 189:an.

Jag är 186cm och väger 72 kg. Åker mestadels utanför backen, men vill ändå kunna känna att skidan är lättmanövrerad i pist. Åker relativt snabbt men fördrar ändå att lägga några extra svängar än att bara tok satsa ner.

Vad hade ni valt?

5cm skillnad tror inte jag blir markant om du inte är i djupt puder. Så ja tror det är en smak sak nästan, när det är så liten skillnad. Jag skulle tagit 189an bara för den ser grymmare ut i större chassi om du fattar vad jag menar, som en riktig puder planka liksom :D

lainenR

Medlem
Jag är 178cm och väger 70kg, kör på Atris 184cm. 5 cm till hade inte skadat i Österrikes 40cm puder för tre veckor sedan... Jag röstar på 189.

Skalet

Ny medlem
Har atris 189cm och är 182cm/80kg och upplever skidan som oerhört smidig och lätthanterlig, som ovan nämt, rockerprofilen gör att kontaktytan inte blir så lång..rekommenderar dig att välja 189!

Berglund16

Medlem
Jag är 176 och har den på 184 men skulle jag valt nu så hade jag tagit den på 189.
så kör den längre, du kommer få ännu bättre flyt i lössnön.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp