att freeridetröja och vara storlek när då

• Trådstartare Trådstartare lasselandstingsman
  • Start datum Start datum
L

lasselandstingsman

Guest
tänkte beställa en hood, den med snöflinga och freeridetexten under.
hur är storlekarna egentligen? var väl snack om att de var lite små förut men denna modell är ju en nyuppsydd... något att jämföra med, nike, adidas?

tror jag beställde en medium för ett år sedan och den e sjukt liten nu, får knappt på mg den. Large eller XL eär det som gäller

är det som har ingen tröja här? skulle verkligen vilja veta, tyvärr är ju large slut så mitt hopp går till medium men finns risk att de blir för liten efter en tvätt.

hur lång är du victors om medium är för liten?

Gör en ny rubrik, så kanske det kommer in mer folk på denna tråd som kan svara på din fråga.

jag har en i xl, den med silhuetten av en skidåkare på ett rail. jag är runt 180 och innan jag tvättade den gick den iaf nedanför rumpan (notera då att jag är tjej också och inte jättetjock direkt)
supersköna är dom, men den krypte litegrann i tvätten, men det är fortfarande mjuk o gosig inuti :)

varför klagar ni så mycket? rubriken är poetisk.

ja det står mått, det är bra men dom verkar mätt ett konstigt bröst och midejmått. vanligtvis är det något över 100 men på dessa bara 55 i mdedumi. Kanske andra sidor mäter runtom och freerides personal bara framsidan. isåffal blir ju 55 bröstvidd ca 110 bröstvidd vilket låter ganska normalt då nikes bröstvidd är 114 som exempel.

den verkar däremot vara lite längre än overall mediumhoods, fast något kortare i armarna...

kan en 180cm lång människa ha en medium tror ni? vore mycket trevligt att få veta hur stor han på bilderna är och vilken storlek han använder!!!

lasselandstingsman sa:
varför klagar ni så mycket? rubriken är poetisk.

ja det står mått, det är bra men dom verkar mätt ett konstigt bröst och midejmått. vanligtvis är det något över 100 men på dessa bara 55 i mdedumi. Kanske andra sidor mäter runtom och freerides personal bara framsidan. isåffal blir ju 55 bröstvidd ca 110 bröstvidd vilket låter ganska normalt då nikes bröstvidd är 114 som exempel.

den verkar däremot vara lite längre än overall mediumhoods, fast något kortare i armarna...

kan en 180cm lång människa ha en medium tror ni? vore mycket trevligt att få veta hur stor han på bilderna är och vilken storlek han använder!!!
Nu va det mycket mer lättbegripeligt. Ja en 180 lång människa kan antagligen ha M, men det beror ju på din byggnad.Är du grov/tränad/tjock så är nog inte Medium någon hit men om du är smal så lär den sitta fint.

alltså hur vill du att dne ska va? baggy? då är medium för litet!
dom är små i storlek, inga långa modeller utan helt regular fit! som en helt normal tröja..

jag skulle vilja se lite tall-tees med fr tryck, hade vart sjukt smooth!

små i förhållande till h&m eller till dom xxxl kläder du annars bär? ;)
jag nog vill ha rätt normal passform. är inte ute efter något baggy utan tänker mig en normal tröja, passande ungefär så han på bilden den bär.

Någon som vet sig vem han på bilden är? kan jag ringa han och fråga vilken storlek han använder! är det någon ur freerides personal eller en kändare inhyrd modell?

Tillbaka
Topp