att ta sig ner...

chriscross

Ny medlem
att ta sig ner...
någon gammal skibumräv som har lust att dela med sig lite av sina erfarenheter gällande hur man tar sig ner till val d'isére smidigast i vinter? det börjar ju ändå närma sig nu.

jag har funderat lite på tåg eller flyg, men det är inte lätt att hitta vart man kan flyga för att hamna så nära som möjligt, osv? och hur skillnader ligger i priser. bussalternativet finns ju med men det känns som att det borde ta väldigt lång tid?

någon som vill dela med sig? vore tacksamt! :)

att ta sig ner...
Vi åkte flyg till genevé och sedan busstransfer till Val D, går även att flyga till grenoble. Finns olika hemsidor du kan kolla billigaste flyget tex www.lastminute.com.

att ta sig ner...
Är du ute i god tid, vilket du är nu, kan du fynda på flygpriserna. Sök även på kelkoo.se för att hitta billigast flyg.

att ta sig ner...
men packningen och så då? är det inte svårt att hålla sig till viktgränserna på flyg när man har med sig all utrustning? hur funkar det med tåg och sånt annars?

Senast ändrad:
att ta sig ner...
Packa smart :-)

Du får ta med dig ett skid/brädfodral ner utöver de 20 kg normalt bagage + 10 kg handbagage. Ta pjäxbagen som handbagage, flyg ner i skidjackan, kläm in lite extraprylar i skidfodralet (inte för mycket, ibland väger de det och du får enligt reglerna bara ha skidor och stavar i det). Ta bara med det absolut nödvändigaste och räkna med att betala några kilos övervikt. Väg prylarna med hjälp av badrumsvågen innan så du vet hur mycket du vågar pressa ner i handbagaget.

att ta sig ner...
Åk bil!
Lätt roligast, har man takbox så är packningen en smal sak. Många fina minnen får man. Se bara till att ta en bil som håller hela vägen, annars kan det bli lite för fina minnen...

att ta sig ner...
jag har kollat runt lite nu och tänkte bara tipsa om att det billigaste jag hittat(i flygväg) är att först flyga med ryanair till stansted, sen byta och flyga därifrån med ryanair till grenoble, för att sen åka buss till vald. man får betala typ 200 kronor extra per flygning för snowboard/skidor men man tjänar trots det skapligt mycket på det.

att ta sig ner...
Kanske, det finns inget som går upp emot att stå på autobahn med en hopskuren gammal folkabuss iförd sunkiga gamla underställ så att inga tyskar vågar stanna och hjälpa en.

Att man sedan får bära sin tv och sina 16 vin de table (varför man nu ska importera det sämsta tänkbara vinet till Sverige?) genom europas tågstationer och inse att polisen tittar ganska snett på en. Det är goda minnen!

Så mitt förslag blir att Titsie köper en gammal folkabuss och kör på vinst och förlust. Bumlivet ska vara ett äventyr.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp