Att ta sig till St.Anton

Att ta sig till St.Anton
Tjena! Jag och min polare från Stockholm ska ner till St.Anton v9 men vi behöver lite hjälp med transferren ner.
Undrar bara vad det enklaste/billigaste sättet är att ta sig från Stockholm till St.Anton är?

Tack på förhand!
/Mvh Stefan

Att ta sig till St.Anton
Om det finns avgångar som passar så har Norwegian billiga flyg till München, därifrån tåg till St Anton för ca 20€.
Tåg finns på oebb.at, flyg på norwegian.se. Kolla lågpriskalendern om ni är flexibla med dagar, annars blir det lite svårare att hitta billigt.

Att ta sig till St.Anton
du kan flyga till zurich, munchen, salzburg. där går tåg från alla dom ställen.
Köper du biljett till tåget på plats i munchen koster det 55 euro, så det är inte billigt.
Men det är enkelt och smidigt med tåg.

Att ta sig till St.Anton
Flyg till innsbruck! En buss från flygplatsen tar dig till tågstationen på 10/15 min tror jag. Tåget därifrån kostar 10-20 euro och tar endast en timme, enklaste och bekvämaste sättet!

Att ta sig till St.Anton
Jag ska också ner till Stanton v 9, åker med deutsche bahn. Man kan boka tåg hela vägen ner från stockholm dit, ev flyg till någon ort i tyskland (ryan air flyger också till bla memmingen, eller andra orter tyskland) och sedan vidare med tåget. Är jävligt billigt, dessutom om man skaffar ett db-kort för 25€ får man 25% på alla resor, kan vara värt det. City night-line express eller europa-spezial är billiga erbjudanden på db's hemsida som kör genom europa. Kolla in dbs hemsida; www.db.de Lycka till!

Att ta sig till St.Anton
För några veckor sedan så flög jag med ryanair till memmingen sedan tog vi en taxi en kort sträcka till tågstationen och sedan tåg till den gången oberstdorf men man kunde även åka till st:anton. Det var inte en så enkelt som en charter resa men det gick väldigt bra och prisarna höll vi enkelt låga! Observera att ryanair är stenhårda på vikt och storlek på väskan och skidväska kostade för oss 880 kr per person så läs noga och tänk efter när du bokar med dom!! Lycka till !!

Att ta sig till St.Anton
Åker tåg hela vägen från Sthlm till st.anton tur och retur för lite över tre tusen, fyra tåg byten enkelresa :) men att priserna är något högre v9 (sportlov) får man ju räkna med!

Att ta sig till St.Anton
Innsbruck är smidigast att flyga till eftersom det är kort transefer (Memmingen är också bra men tror bara att det går flyg dit på torsdagar), men å andra sidan går det inte så många direktflyg dit. Vi brukar i stället flyga till Zürich och ta bussen med Arlberg express därifrån. Ska ner v. 10 Lör-Lör, flygbiljett med SAS går på 1800 kr t/r och busstransfer kostar ytterligare 80€ t/r så det blir runt 2.500 kr totalt. Busstransfern tar mellan 2,5 - 3 timmar.

Att ta sig till St.Anton
tjuulle, om du först köper ett db-bahncard probe 25 för 25 €, kan du sen antingen ringa Db, nr står på hemsidan, och be om hjälp med att boka hela vägen, eller boka i två etapper. Kolla då lite olika städer, tex först från malmö c till mannheim hbf för 29 €, sen därifrån till st anton för 59 €, eller Karlsruhe, frankfurt osv. Du får prova att pussla lite. Jag åker från köpenhamn, och då kan man boka hela resan i ett steg. Hoppas du hittar!

Tillbaka
Topp