Attitydförändring på Freeride

Mohlkert sa:
osst sa:
Mohlkert sa:
Jag har fått höra det av en polare hela mitt liv. Du fattar ju inte ironi eller du kan ju inte se det roliga. Efter att kollat på American History X med honom klippte jag kontakten. Killen vek sig nämligen dubbel av skratt efter att ha sett scenen där killen sätter sin mun mot trottoarkanten och sedan blir sparkad i bakhuvudet. Han garvade för att han tyckte det lät så roligt!

Och vad vill jag säga med det? Ironi för dig är inte vad ironi är för mig. Tror att folk på det här forumet måste inse att ord kan skada och att allt inte uppfattas lika.

//M
kanske inte är dirket det jag menar, men om nåra lägger upp en tydligt oseriös film, så kommer det alltid folk som skriver att dom suger och är sämst i världen!
Och vad är det för attityd? Vi önskar medlem xxx till till freeride familjen och nu avrättar vi honom med ett nackskott för hans video suger. Tacka och ta emot.
what? ironin i filmerna är ju tydlig, så den är inte så svår att fatta, men ändå kommer det massa folk och säger att dom är sämst för att dom inte fattar ironin. det roliga är ju att dom inte fattar ironin i filmen. over och ut

Lilla_Myy sa:
Men jag menade både och faktist
Okej. Regelbrott att inte hålla sig till trådens ämne.

Min tanke är dock som denna.
Amerikanska största två forum måste anses vara newschoolers och tetongravity.
Newschoolers = Jibbers (mycket snorungar)
TGR = Skidåkare av freeride benämning

Sen har vi en sida i Sverige, denna alltså, vilken således mestadels innehåller målgruppen som newschoolers gör. Ni som vill ha en geniun känsla här får alltså hålla er till relevanta trådar och skita i resten. Dock gör jag själv några misstag om da'n.

Jag håller med RocketChazer fast, om det e nu en "oseriöst" sida, varför tar dom då så illa upp det?

tack för inmformationen oscar! :P men jag fattade 0 :P det ända jag vet är snö, backe och åka :P
och förlåt om jag "hoppar ifrån" tråden...gammal dålig vana :P men jag menar inget ont

Lilla_Myy sa:
tack för inmformationen oscar! :P men jag fattade 0 :P det ända jag vet är snö, backe och åka :P
och förlåt om jag "hoppar ifrån" tråden...gammal dålig vana :P men jag menar inget ont
Det är lugnt. Du kan få en kram. För attitydens skull.

jeffa sa:
Hej Freeride!

På senaste tiden (året) så tycker jag att en liten del av Freeride har bidragit till att stämningen blivit sämre och sämre.

...
Barn (för det finns faktiskt barn på Freeride) och ungdomar är väldigt formbara och sårbara. Därför måste man som äldre ha överseende med detta och tänka på hur man uttrycker sig och vad man säger. Kidsen är Sveriges, skidåkningens, och framförallt Freeride´s framtid. Utan dem kommer vi gamlingar (82:a får väl ses som gamling eller?) snart få sitta själva framför datorn och gnälla om hur allt var bättre förr. Kidsen driver en stor del av utvecklingen i skidsverige och vi har ett ansvar att projicera en positiv och rolig attityd.

Jeffa
Först vill jag påpeka att försämringen skedde för flera år, sen så är det så trots hur fint ditt tal om barnen som framtid osv än nu är i stor utsträckning deras "fel" att denna tråd skrevs. Höj åldersgränsen och låt forumet handla om skidåkning, underåriga kan fortfarande läsa trådarna men inte svara i dem. Hip Hop, mode iphools osv har inget med skidåkning att göra (enligt mig).
Forumet kanske blir lite mindre aktivitet på men det tror jag många kan leva med.
Medlemmar kan sitta och var hur kaxiga som helst med vid ett tangentbord men de skulle sannolikt inte bete sig så i verkligheten vilket leder mig inpå en önskan om hårdare moderering (även om jag också skulle få mig en varning då och då).

Ett ytterligare problem är att pga av alla dessa "ungdomars" bristande erfarenhet av nånting annat än svenska parker i princip så tror de att det är den enda skidåkning som existerar, att Jon Olsson är gud och uppfann friåkning osv. Många av oss "gamlingar" kanske inte är någar förebilder men det betyder inte att vi inte kan ha en jävla massa mer erfarenhet i många fall som hör och häpna även de skulle yngre kan ta del av.
Man låter som en stofil när man kräver mer respekt för de äldre men beteendet på forumet från vissa av de yngre skulle aldrig toleraras utanför cyberspace.
Skulle respekten finnas från det hållet finnas är jag övertygad om att gamlingarna i sin tur skulle besvara den och inte sitta och trycka ner nybörjare och nyfikna.

Edit:fixade stavfel

Senast ändrad:
Nu har det alltså poppat upp ännu en tråd om stämningen på freeride. Det är intressant att dessa dylika trådar dyker upp med jämna mellanrum.

Jag anser att detta bottnar i ett problem som oscarius belyser så väl ovan: Vi är helt enkelt två målgrupper som slåss om forumet. Å ena sidan har vi den äldre generationen som gillar att prata om nya skidor, trancieversök, häftiga berg och upplevelser och annat. Å andra sidan har vi den yngre generationen som vill prata om oakley-goggles, simon dumonts senaste sponsorkontrakt och vilka pjäxor som är snyggast i år.

Jag skrev att dessa två grupper slåss om forumet. Men det stämmer nog inte riktigt. För även om striden inte är över är kriget förlorat. Trots att det dyker upp en sådan här tråd per halvår lutar utveckligen ändå på forumet mot mer jibb och mindre vett.

Just denna typ av trådar måste nog vara det mest kontraproduktiva som händer på forumet med jämna mellanrum. De brukar alltid urarta till pajkastning och det slutar med att tråden låses, och både jibbers och brantåkare går från datorn med en bitter smak i munnen.

Trots detta klöser sig vissa av oss "gamlingar" kvar. Varför vet jag inte riktigt, men som gammal aktiv användare är det svårt att "lägga ner" och sluta logga in. Men det är kanske fan dags att ta och kasta in handduken. I takt med att trådarna innehållandes positiva saker man verkligen vill läsa på riktigt avtar, öker skitsnacket och pajkastartrådarna. Detta är en process som pågått i flera år och knappast något nytt påfund.

jag håller inte med balanselius. Det finns faktist "barn" som vet vad dom pratar om, som är duktiga ovs... Varför får dom inte berätta vad dom kan? Det finns också ungdommar som mentalt är som små barn som bara säger massa dumheter.
Jag tror att det skulle aldrig funka om det vore så som du säger. Man ska inte bry sig.
Och för att en är respektlös betyder inte att alla andra ska vara det.

du har så rätt jeffa! förut var freeride en plats där man fick hjälp med saker och diskuterade sköna och roliga ämnen utan någon pajkastning och låsta trådar!

nu är de så många som skriver tills dom andra tröttnar och man får ingen vettig diskussion.. sjukt svårt att ändra på detta också då de inte går att göra på något bra sätt!

Men med mera kids som inte ens orkar läsa den långa texten du skrev så är de inte så konstigt att dom bara svarar utan att tänka..
så är jag själv ibland också..

vill man ha vettiga svar får man skriva i nån pudertråd där jibbkidsen endå inte infinner sig! haha

Lilla_Myy sa:
jag håller inte med balanselius. Det finns faktist "barn" som vet vad dom pratar om, som är duktiga ovs... Varför får dom inte berätta vad dom kan? Det finns också ungdommar som mentalt är som små barn som bara säger massa dumheter.
Jag tror att det skulle aldrig funka om det vore så som du säger. Man ska inte bry sig.
Och för att en är respektlös betyder inte att alla andra ska vara det.
Skrev inte att det inte finns skötsamma "barn", jag vet att de finns, men som sagt ALLA får läsa trådarna men alla bör inte ha rätt att skriva i dem. I det här fallet handlar det om att stoppa vissa på bekostnad av andra.

Senast ändrad:
Jo men det vore svårt att bestämma vem som får skriva och vem inte...eller?

Lilla_Myy sa:
Jo men det vore svårt att bestämma vem som får skriva och vem inte...eller?
Ordning och reda. Pengar på freda.

Skriv relevanta saker i relevanta trådar.
Det är helt meningslöst för någon som åker snowboard ska kommentera i en tråd om skidor och säger något i stil med "faaan assååå sluta åka skiiiiz myke fetare grabs på bräda". Eller som den där tråden om att Håtveit lämnar rossi, då folk börjar fråga om låtar i filmer.

Om man håller sig till trådar man tycker är relevanta kan man sen kanske erbjuda något relevant i tråden.

Utan att ha läst varken hela inlägget eller diskussionen som många gör (som är fel). Så vill jag bara tillägga:
* Det som har hänt är att stämningen som fanns fram till 2006-07 som var astrevlig är borta.
* (Alla) vill vara otrevliga. Tillochmed jag vill vara det när vissa är så jobbiga.
* En massa onödiga inlägg och trådar hela tiden!

Jag kan tro att detta har med åldern att göra också, jag tycker man kan bli medlem det året man fyller 15. Men man får gärna titta på om man är yngre. Hur ska man då lösa detta? Jo använd det system som ex. lunarstorm.se använder. Går att kringgå jag vet. Tycker iallafall att nått måste göras. Jag kan offra mitt medlemskap för att ta bort alla som inte är födda 1993, (nästa år; 1994).

Moderatorerna måste bli hårdare, dra in möjligheten att använda forumet för de som inte sköter sig.

Till att börja med vill jag påminna alla er som är trötta på antingen jibbsnacket eller big-mountain-snacket att ni kan välja att sortera bort de forumdelar ni inte vill läsa. Stör man sig på någon särskild användare kan man även blockera den personen så man aldrig "ser" den på freeride.

RocketChazer sa:
Det är ju väldigt sällan någon får ett professionellt svar när de ställer en fråga på forumet.
Ofta kommer svaren från någon förståsigpåare som har någon form egen teori eller pseudovetenskaplig idé om hur det fungerar eller vad som är bra
De som är så sugna på att hela tiden visa att de "kan" mycket om skidåkning borde kanske nämna vilken källa de fått kunskapen ifrån. Då blir det trovärdigt.
Men som det är nu så skrivs det en del saker som är helt felaktiga , speciellt om utrustning och hur den är. Många skriver om utrustning de antagligen inte provat eller inte klarar av att åka på. Det ger ju ingen vägledning till de som undrar, utan kan resultera i att de köper ny dyr utrustning som inte är lämplig för dem.

Nej. Jag tycker så här: LÄGG NER FORUMET eller se till att de som skriver massa "skit" håller sig här ifrån.
Det är som Jeffa skrev mycket yngre åkare på forumet. Inte kul om de får felaktig information eller blir sågade och sänkta av någon misslyckad wannabe som tar ut sin frustration över sina egna tillkortakommanden på den kommande generationen åkare.

Ge moderatorerna en utbildning i vad som förväntas av dem så att de kan styra upp det här innan Freeride blir någon slags sida där folk bara slänger skit på varandra.
Jag tycker ett forum är fritt och öppet för alla. Om en person har en åsikt om en sak, och du har den motsatta får dem ha det. Vad som är ett dåligt och ett bra svar är inte alltid så lätt att skilja på. Dock kan jag känna igen din beskrivning av förståsigpåar-typen. (Var med om en som hävdade att jag inte var "med på banan" i en diskussion och tyckte jag skulle ta skidlektioner. Skulle gärna tagit en skidlektion och vässat pist-skillsen så här års, men en schysstare inställning kan man ju ha...)

Sen får man som informationssökare vara källkritisk också, och man bör ju inte förlita sig enbart på det som sägs här. Vem som helst kan skriva (nästan) vad som helst. Forumet är knappast någon expertpanel... (Just därför finns det en riktig expertpanel på freeride som kan svara på det mesta)

Som moderator här på freeride tackar och bockar jag/vi för de synpunkter som kommer upp. Modererandet är ju i många fall en bedömninssak. Som jag uppfattar det söker många "hårdare tag" och mer ordning och reda från moderatorernas sida?

Nojlas sa:
Till att börja med vill jag påminna alla er som är trötta på antingen jibbsnacket eller big-mountain-snacket att ni kan välja att sortera bort de forumdelar ni inte vill läsa. Stör man sig på någon särskild användare kan man även blockera den personen så man aldrig "ser" den på freeride.
jag har använt denna funktion sen min "comeback" men trots att jag blockat nästan 50 pers av de jag finner mest irriterande (dvs tillför absolut ingenting, inte ens humor) och alla jibbdelar av forumet så är det ändå det (jibbing) som diskuteras mest i de trådar som är synliga för mig så antingen har jag gjort nåt fel eller så behövs det nånting mer.
Det inget fel med ett jibbforum, men det är inte vad jag förväntar mig att freeride ska vara i huvudsak.

Senast ändrad:
Problemet med trådarna idag upplever jag snarare vara alla OT-inlägg. En vettig fråga drunknar snabbt i inlägg som inte hör hemma i tråden, man tappar intresset och viktiga synpunkter och tipps förblir osagda. Lösningen? Moderera mera!

tompan14 sa:
Problemet med trådarna idag upplever jag snarare vara alla OT-inlägg. En vettig fråga drunknar snabbt i inlägg som inte hör hemma i tråden, man tappar intresset och viktiga synpunkter och tipps förblir osagda. Lösningen? Moderera mera!
Instämmer helt.
Man ska ha tur om fler än de fem första inläggen i en tråd verkligen anknyter till frågan /ämnet.

Nojlas sa:

RocketChazer sa:
Det är ju väldigt sällan någon får ett professionellt svar när de ställer en fråga på forumet.
Ofta kommer svaren från någon förståsigpåare som har någon form egen teori eller pseudovetenskaplig idé om hur det fungerar eller vad som är bra
De som är så sugna på att hela tiden visa att de "kan" mycket om skidåkning borde kanske nämna vilken källa de fått kunskapen ifrån. Då blir det trovärdigt.
Men som det är nu så skrivs det en del saker som är helt felaktiga , speciellt om utrustning och hur den är. Många skriver om utrustning de antagligen inte provat eller inte klarar av att åka på. Det ger ju ingen vägledning till de som undrar, utan kan resultera i att de köper ny dyr utrustning som inte är lämplig för dem.

Nej. Jag tycker så här: LÄGG NER FORUMET eller se till att de som skriver massa "skit" håller sig här ifrån.
Det är som Jeffa skrev mycket yngre åkare på forumet. Inte kul om de får felaktig information eller blir sågade och sänkta av någon misslyckad wannabe som tar ut sin frustration över sina egna tillkortakommanden på den kommande generationen åkare.

Ge moderatorerna en utbildning i vad som förväntas av dem så att de kan styra upp det här innan Freeride blir någon slags sida där folk bara slänger skit på varandra.
Jag tycker ett forum är fritt och öppet för alla. Om en person har en åsikt om en sak, och du har den motsatta får dem ha det. Vad som är ett dåligt och ett bra svar är inte alltid så lätt att skilja på. Dock kan jag känna igen din beskrivning av förståsigpåar-typen. (Var med om en som hävdade att jag inte var "med på banan" i en diskussion och tyckte jag skulle ta skidlektioner. Skulle gärna tagit en skidlektion och vässat pist-skillsen så här års, men en schysstare inställning kan man ju ha...)

Sen får man som informationssökare vara källkritisk också, och man bör ju inte förlita sig enbart på det som sägs här. Vem som helst kan skriva (nästan) vad som helst. Forumet är knappast någon expertpanel... (Just därför finns det en riktig expertpanel på freeride som kan svara på det mesta)

Som moderator här på freeride tackar och bockar jag/vi för de synpunkter som kommer upp. Modererandet är ju i många fall en bedömninssak. Som jag uppfattar det söker många "hårdare tag" och mer ordning och reda från moderatorernas sida?
Anledningen till min vassa och på sitt sätt provocerande inlägg var just det jag pekar på. Du skrev ner en bra produkt som du kanske inte hade tillräcklig kunskap om. Till råga på allt så skrev du ju själv senare att skidan du provat var felaktig, alltså inte representativ för skidan i fråga. Ganska onödig recenssion i mina ögon. Varför kände du dig tvungen att skriva på det sättet om något som var felaktigt ? Det är precis det här jag menar. Den recension du skrev gör ju mer skada än nytta.

Sedan trodde jag i min enfald att det här var utagerat ang. din recension, men du kan antagligen inte släppa det.
Just sådana inlägg som du skriver tar ju bort det roliga med Freeride. Måste säga att utan att känna dig verkar du vara en sådan jag pekar på i mitt tidigare inlägg.
Tänk efter på vad du sysslar med. Ibland är det bättre att inte skriva något.

Vet inte om du är moderator här på sidan, men om du är det kanske du ska släppa den biten, då en moderator SKA vara objektiv och se sitt syfte i sammanhanget. Alltså var professionell helt enkelt.

"Tänk efter på vad du sysslar med. Ibland är det bättre att inte skriva något."

Roligt att se att tråden inte har spårat ut helt än!

Det du skriver där RocketChazer är enligt mig lösningen på hela attitydsproblemet här på FR.
Om man skulle kunna göra så att man tar sig tid i ca: 5sek för man skriver varje inlägg så kan man tänka efter själv; Bör jag skriva det här? Är det ett svar som jag skulle vilja ha?

Är man nybörjare och lägger ut en film på sin första 360 som man knappt landar men ändå är as stolt över att man faktiskt har vågat tror jag knappast att man vill ha kommentarer i stil med detta:

Betyg:1
Fyfan vad fult sjukt dåligt! Det där satte jag när jag var 3 år typ!

Tänk efter är det ett svar som ni skulle vilja ha själva? Nej det tror jag knappast det sårar faktiskt och motvierar en inte sepciellt mycket.

Sen ang det FF skrev om två grupper som slåss om forumet (dom yngre jibbers mot de oftast äldre storabergs åkarna). Så är detta en srid som alltid kommer att finnas, men ta det med en glimt i ögat. Man kan alltid diskutera vad man tycker är \\\\\\\"den rätta skid åkningen\\\\\\\", men för guds skull det finns ingen som hellst anledning till att vara elak!
Återigen TÄNK EFTER FÖRE ni skriver.

Skulle alla göra det så tror jag inte åldern skulle diskuteras så mycket på freeride för även dom yngre kunde hålla en nått sånär hög nivå på inläggen och det skulle skapas en trevlig stämmning på forumet.

Det är vad jag tror.

/Abredal

Jag postar inte här särskilt mycket så jag kanske inte blivit insugen i denna vortex, men för mig verkar det hela ganska enkelt (om än helt omöjligt i praktiken)

En snabbguide i att kontrollera sin impulser att skriva onödiga foruminlägg.

1. Hetsa inte upp dig över vad du anser vara onödig skit (hur otroligt det än kan låta så kanske det finns andra som finner det intressant). Ditt inlägg om hur värdelöst det förra inlägget var kommer oundvikligen att bli än mer poänglöst. Klicka lugnt på bakåt.

2. Ta alla rekommendationer med en nypa alt. en näve salt, beroende på vem som författat inlägget osv. Vem som helst kan häva ur sig vad som helst (vilket torde vara charmen och vitsen med forumet) och följdaktligen kommer hela skalan mellan nyttig och värdelös information vara representerad.

3. En tjej som är två äpplen hög vill ha rekommendationer för nya skidor att åka nån vecka eller två om året 70/30 pist/offpist i svenska fjällen. Racebindningar och 190skidor behöver inte rekommenderas, vi har inte glömt att du chargar livet ur halva skidsverige.

Om inte det här fungerar, så skriv inte i den här tråden om vilket jävla skitforum det här är. Lika goda kålsupare osv. Ett forum är aldrig bättre än de frekventerar det, du kommer alltid att störa dig på något. Skriv i de trådar som intresserar dig eller klicka på krysset i det övre högra hörnet av din webbläsare.

Övrigt

Främsta anledningen till varför en åldersgräns på forumet skulle vara en dålig idé är att det bara skulle rensa ut rötäggen från den yngre årskullen. Vad gör man med sådana ägg som passerat trettiostrecket och fortfarande gruffas med 13-åringarna på ett mer eller mindre hjärndött vis?

Senast ändrad:
balanselius sa:
Nojlas sa:
jag har använt denna funktion sen min "comeback" men trots att jag blockat nästan 50 pers av de jag finner mest irriterande (dvs tillför absolut ingenting, inte ens humor) och alla jibbdelar av forumet så är det ändå det (jibbing) som diskuteras mest i de trådar som är synliga för mig så antingen har jag gjort nåt fel eller så behövs det nånting mer.
Det inget fel med ett jibbforum, men det är inte vad jag förväntar mig att freeride ska vara i huvudsak.
för att återknyta till detta:
Detta inlägg ( https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=50065 )borde jag aldrig blivit tvungen att se, det är uppenbarligen inte i rätt forumdel, det är formulerat på ett sånt sätt att idet inte blir några vettiga svar och ändå är jag inte ens överraskad, detta är ett typiskt inlägg. Med inga vettiga svar menar jag man kan inte svara på vad som är bäst eftersom det är subjektivt.

Senast ändrad:
Balanselius är inne på någonting där!
Sådana inlägg förstör ett forum, och botas genom att moderatorerna är hårdare! Lås, radera eller flytta till rätt forumdel men låt det inte fortgåi det tysta!
Kanske vore en "skidguide"-tjänst något för FR? Det finns ju redan en liten under skiddatabasen, men den räcker ju tydligen inte till. Man får välja mellan ett större antal parametrar och får fram runt 3 förslag. Kanske?

För det första finns det en massa generalsieringar kring ungdomar och deras beteende på öppna forum. Bara föratt en del lite yngre medlemmar inte kan bete sig på ett forum betyder det absolut inte att exakt alla som är lite yngre inte skulle kunna skirva vettiga inlägg och diverse. Alla har varit någon gång nybörjare på ett forum, och har senare med tiden lärt sig av sina misstag och även vant sig vid att skirva här och utrycka sina åsikter på rätt sätt.

Problemet här är att folk inte låta bli och hetsa upp sig när de ser något onödigt inlägg eller något som inte borde finnas på forumet, enligt dem själva. Behärska er! Jag skulle vilja påpeka att det finns knappast något forum i hela Internet som inte har några brister eller nya/unga användare som inte kanske vet allt om hur man beter sig på ett forum. Forumets innehåll avspeglar ju bara sina egna användare, inget annat.

Ta en hårdare linje med modereringen och var aktiva skulle jag säga.

peace out one love! Snart är snön och vintern här igen så alla lugnar ner sig här på freeride och drar sig till backen.

Senast ändrad:
rasms sa:
För det första finns det en massa generalsieringar kring ungdomar och deras beteende på öppna forum. Bara föratt en del lite yngre medlemmar inte kan bete sig på ett forum betyder det absolut inte att exakt alla som är lite yngre inte skulle kunna skirva vettiga inlägg och diverse.
Det är klart att det finns en massa generaliseringar, hur skulle man annars kunna diskutera något liknande?!
Naturligtvis beter sig inte alla ungdomar som idioter, och alla vuxna är inte mogna. Men majoriteten av de vuxna är mogna och kan bete sig, och en klar majoritet av de onödiga inlägg kommer från de yngre användarna. Ganska enkelt, eller hur?
Visst är det synd om de få ungdomar som faktiskt beter sig ok, men sånt är livet!

krow sa:
haha blev på bra humör av din signatur, länge leve kalle och hobbe!
Det här känns som ett typexempel på ett OT-inlägg som förstör trådar. Om man nu känner ett starkt behov av att säga någonting positivt om någons signatur kan man göra det i dennes gästbok!
//Tompan, grinig gubbjävel

tompan14 sa:
krow sa:
Det här känns som ett typexempel på ett OT-inlägg som förstör trådar. Om man nu känner ett starkt behov av att säga någonting positivt om någons signatur kan man göra det i dennes gästbok!
Men då måste jag gå in och försvara Kakmonstret till fullo (Kalle och Hobbe står också fullt bakom detta)! Denna tråd och Er diskussion är ett annat typexempel på en forumstråd som inte bara ''förstör'' trådar utan även innehållet i själva forumet. Varför inte använda sökfunktionen och söka bland flertalet trådar som behandlar exakt samma sak? Vad tillför egentligen denna tråden forumet för något? Skapar bara ännu mer osämja.... Låt oss ha kul enligt Kalle och Hobbe stil?

calvin-hobbes.jpg

Senast ändrad:
chrtur, finns det inte nog med sabbade trådar på det här forumet utan att du ska behöva dra ner den här, ack så behövliga tråd i skiten också?

Bilderna är jättetrevliga och jag blir sugen som f@n på att åka, men de har INGENTING i den här tråden att göra. Det är sånt här som sabbar forumet också, men det var väl förmodligen det som var meningen? Eller kände du att dina bilder skulle skapa en universell (forumell?) hångelhörna där alla var vänner och gosade?

Det här stället kan vara så jävla trögt. Nu hetsar jag visst upp mig här, men att se balanselius gå in med stora yxan på en tråd som berörde en känd skidåkare och en känd skidtillverkare och posta lite "vettiga" och "relevanta" svar var verkligen stort. Att sätta sig på tronen som enväldig härskare över vad som är intressant för en "riktig" skidåkare att läsa om tyder på en hybris som enbart kan uppstå i gränslandet mellan en gubbes tjuriga envishet och mognadsgraden hos en 13-åring.

chrtur: fina bilder!

GePe sa:
chrtur, finns det inte nog med sabbade trådar på det här forumet utan att du ska behöva dra ner den här, ack så behövliga tråd i skiten också?
Förstörde jag tråden nu? Jag tyckte det bara var ett sätt att byta inriktning på den så att innehållet återspeglar att vi är på ett skidforum och inte klagomuren i Jerusalem..... Men smaken är väl som baken ;)

GePe sa:
Eller kände du att dina bilder skulle skapa en universell (forumell?) hångelhörna där alla var vänner och gosade?
JA! Mer hångel åt FR.se användarna!

Men om vi ställer oss allvarliga för två sekunder? Vad har du gjort GePe för att förbättra forumet?

chrtur sa:
GePe sa:
Förstörde jag tråden nu? Jag tyckte det bara var ett sätt att byta inriktning på den så att innehållet återspeglar att vi är på ett skidforum och inte klagomuren i Jerusalem..... Men smaken är väl som baken ;)

GePe sa:
Eller kände du att dina bilder skulle skapa en universell (forumell?) hångelhörna där alla var vänner och gosade?
JA! Mer hångel åt FR.se användarna!

Men om vi ställer oss allvarliga för två sekunder? Vad har du gjort GePe för att förbättra forumet?
Ja, nu är vi där igen. Vad har GePe gjort ? Många sunda och bra inlägg svarar jag. Vad har du gjort själv som är bra? Ok. Det är vackert med snö.
Precis aom alla konstaterat så är ju nivån lganska åg här.
Men det bästa är nog att försöka låta bli att hacka på varandra, eller ?
Som jag ser det så fyller det här forumet ingen positiv funktion, men jag är säker på att flera har blivit mer eller mindre ovänner.
Känner att jag nog inte bryr mig om det här längre....kommer aldrig mer att skriva i det här forumet.

emil-d sa:
Det här stället kan vara så jävla trögt. Nu hetsar jag visst upp mig här, men att se balanselius gå in med stora yxan på en tråd som berörde en känd skidåkare och en känd skidtillverkare och posta lite "vettiga" och "relevanta" svar var verkligen stort. Att sätta sig på tronen som enväldig härskare över vad som är intressant för en "riktig" skidåkare att läsa om tyder på en hybris som enbart kan uppstå i gränslandet mellan en gubbes tjuriga envishet och mognadsgraden hos en 13-åring.

chrtur: fina bilder!
Vilken åkare och vilka skidor syftar du till ?

RocketChazer sa:
Intressant att du för talan för GePe, jag var betydligt mer intresserad av GePe:s egna svar?

Men sedan föll jag av stolen av skratt om någon nu blivit ovän med mig av två eller tre inlägg i denna tråden...... Jag har svårt att bli ovän med någon genom ett internet forum....?

Peace, love and skidåkning...?

chrtur sa:
tompan14 sa:
krow sa:
Men då måste jag gå in och försvara Kakmonstret till fullo (Kalle och Hobbe står också fullt bakom detta)! Denna tråd och Er diskussion är ett annat typexempel på en forumstråd som inte bara ''förstör'' trådar utan även innehållet i själva forumet. Varför inte använda sökfunktionen och söka bland flertalet trådar som behandlar exakt samma sak? Vad tillför egentligen denna tråden forumet för något? Skapar bara ännu mer osämja.... Låt oss ha kul enligt Kalle och Hobbe stil?

http://trazosdetinta.qadmio.com/wp-content/uploads/2007/09/calvin-hobbes.jpg
Roligt att se ett klockrent exempel på att det inte bara är ungdomarna som skiter ner det här forumet. Frågan är till och med om de är så inkompetenta att de kan få fram ett tydligare exempel?

Det skulle jag också vilja veta! Att slänga ur sig något halvschysst på hopp är ju en grej, att göra det och att kunna backa upp det med relevanta länkar en annan.

Bara för att en person inte enbart skrivit höjdarinlägg i tidigare trådar är väl ingen ursäkt för dig att förstöra en tråd, som nästan lyckats vara seriös hela vägen?
Det fanns kanske en baktanke med att starta en ny tråd, istället för att lyfta en gammal som spårat ur och blivit otrevlig?
Visst, jag längtar också efter snön och njuter av fina bilder då och då, men bara för att du inte är intresserad av att diskutera det som tråden handlar om är det väl ingen ursäkt för att vara så otroligt korkad att man börjar skriva en massa irrelevanta inlägg, postar bilder som inte har med tråden att göra osv? Ursäkta, men vem f*n är du att ta på dig rätten att styra in trådar så att de handlar om någonting som passar dig?!

Snödjup

Tillbaka
Topp