Till att börja med vill jag påminna alla er som är trötta på antingen jibbsnacket eller big-mountain-snacket att ni kan välja att sortera bort de forumdelar ni inte vill läsa. Stör man sig på någon särskild användare kan man även blockera den personen så man aldrig "ser" den på freeride.
RocketChazer sa:
Det är ju väldigt sällan någon får ett professionellt svar när de ställer en fråga på forumet.
Ofta kommer svaren från någon förståsigpåare som har någon form egen teori eller pseudovetenskaplig idé om hur det fungerar eller vad som är bra
De som är så sugna på att hela tiden visa att de "kan" mycket om skidåkning borde kanske nämna vilken källa de fått kunskapen ifrån. Då blir det trovärdigt.
Men som det är nu så skrivs det en del saker som är helt felaktiga , speciellt om utrustning och hur den är. Många skriver om utrustning de antagligen inte provat eller inte klarar av att åka på. Det ger ju ingen vägledning till de som undrar, utan kan resultera i att de köper ny dyr utrustning som inte är lämplig för dem.
Nej. Jag tycker så här: LÄGG NER FORUMET eller se till att de som skriver massa "skit" håller sig här ifrån.
Det är som Jeffa skrev mycket yngre åkare på forumet. Inte kul om de får felaktig information eller blir sågade och sänkta av någon misslyckad wannabe som tar ut sin frustration över sina egna tillkortakommanden på den kommande generationen åkare.
Ge moderatorerna en utbildning i vad som förväntas av dem så att de kan styra upp det här innan Freeride blir någon slags sida där folk bara slänger skit på varandra.
Jag tycker ett forum är fritt och öppet för alla. Om en person har en åsikt om en sak, och du har den motsatta får dem ha det. Vad som är ett dåligt och ett bra svar är inte alltid så lätt att skilja på. Dock kan jag känna igen din beskrivning av förståsigpåar-typen. (Var med om en som hävdade att jag inte var "med på banan" i en diskussion och tyckte jag skulle ta skidlektioner. Skulle gärna tagit en skidlektion och vässat pist-skillsen så här års, men en schysstare inställning kan man ju ha...)
Sen får man som informationssökare vara källkritisk också, och man bör ju inte förlita sig enbart på det som sägs här. Vem som helst kan skriva (nästan) vad som helst. Forumet är knappast någon expertpanel... (Just därför finns det en riktig expertpanel på freeride som kan svara på det mesta)
Som moderator här på freeride tackar och bockar jag/vi för de synpunkter som kommer upp. Modererandet är ju i många fall en bedömninssak. Som jag uppfattar det söker många "hårdare tag" och mer ordning och reda från moderatorernas sida?