till 95% britter och fransmän i morzine, några svenskar, austraiensare och andra förra säsongen tror jag. boendemässigt så tror jag inte marmotte är att rekomendera, har för mig att detvar ganska risigt ställe, men billigt.
Turbidblue om du jobbat på hotell i les gets gissar jag du har ganska bra franska och då är det nog lättare att hitta jobb, men i o med att det är måna engelsmän så kanske det räcker med engelska för barjobb o liknnade. Dixies, rodhos, buddabar, cavern, le crepu, lodge, är några ställen som kan vara värda att testa (kan ha stavat fel på en del..)
Annars man kan köra transfer mellan morzine-geneva, Skiidy gonzales, skilifts, skitrasfer tror jag några heter. skimorzine heter ett annat företag som har chalets och selfcatered ap, de kan behöva städare (övriga positioner är nog redan tillsatta.)
Har för mig att om man vill jobba som skidlärare eller liftie måste man kunna franska. Bra franska. men det finns en del engelsk privata företag som kan ha andra regler, mint är ett.
Testa och sök på engelska sidor som snowboardclub.co.uk, seasonaries och liknande då många företag där nere är baserade i UK och främst söker britter.
Lycka till!