Wippeh
Ny medlem
Avsaknaden av en topplift i kittelfjäll
Blev lite fundersam över detta. Jag har aldrig varit där men funderar lite på att ta mig en weekend å testa hålan och blev inte riktigt klok på att de inte fanns nån lift upp i toppen och jag hade inte direkt tänkt gå.
Här är dom +- jag kom på efter ungefär 1 minuts hårt tänkande!
Pro lift:
högre fallhöjd,
alpin terräng
mer åkare
gladare åkare
högre inkomst
No lift:
högre lavinfara
byggkostnad
driftkostnad
Någon som vet varför den inte redan är byggd. Min ytterst simpla kalkyl på +- skriker ju bara bygg på den. Kanske dom kan smälla upp en lift åt andra hållet över bergskammen också. pista behöver dom ju inte göra heller
Som en fotnot kan jag väl poängtera att jag redan vet att det finns trådar där detta ämne tas upp, men avsaknaden av information i trådarna om anledningen till att liften inte redan är byggd utan mest skitsnack gör att jag lägger upp en ny tråd. Skulle inte kittel kunna leverera sjukt mycket bättre åkning med en topplift?
Här är dom +- jag kom på efter ungefär 1 minuts hårt tänkande!
Pro lift:
högre fallhöjd,
alpin terräng
mer åkare
gladare åkare
högre inkomst
No lift:
högre lavinfara
byggkostnad
driftkostnad
Någon som vet varför den inte redan är byggd. Min ytterst simpla kalkyl på +- skriker ju bara bygg på den. Kanske dom kan smälla upp en lift åt andra hållet över bergskammen också. pista behöver dom ju inte göra heller
Som en fotnot kan jag väl poängtera att jag redan vet att det finns trådar där detta ämne tas upp, men avsaknaden av information i trådarna om anledningen till att liften inte redan är byggd utan mest skitsnack gör att jag lägger upp en ny tråd. Skulle inte kittel kunna leverera sjukt mycket bättre åkning med en topplift?