jeppenator
Aktiv medlem
Axel ur led!
men kanske finns andra som undrar samma sak? då är de väl bättre å fortsätta i en gammal tråd än å starta en ny?
Wtf, jag läste kesella först! ^^JockeSki sa:En gång fick jag åka 2 veckor med armen i mitella men det funkade.
//Jocke
Sitter här med mitella. Registrerade mig enbart för att säga att det snart är 19 år sedan tråden skapades.Alla ni 10 senaste som skrivit.... Orka svara på en tråd som är gjort 2002-12-09? Det är 4½ år sen ffs =D
Fortfarande problemfritt sedan operation? Hoppas det!Har själv draig båda axlarna ur led 25 gånger. Har åkt skidor dagen efter men då tänkt på att vara mycket försiktig i minst 1 vecka. ABSOLUT inga hopp. En gång fick jag åka 2 veckor med armen i mitella men det funkade.
Vad det gäller sjukgymnastik så vet jag ingen det har funkat för. Jag har opererat båda mina axlar och sen dess inte haft några problem. Det är jävligt tråkigt att behöva begränsa sin skidåkning pga. en dålig axel, därför rekommenderar jag operation. Ett tips vid operation är att göra det i maj. Då brukar man va redo att åka igen i november. Opererar du efter maj finns det risk att nästa säsong blir lidande.
EDIT: men fuck åxå, nu såg jag att tråden är 4,5 år gammal. sorry.
Svar till Caroline: Vad jag vet finns det inga risker. Man blir däremot lite begränsad i sin rörlighet. Jag kan t.ex. inte kasta snöbollar längre än 10 meter. Rehabiliteringen var för mig 3-5 månader. Sjukgymnasten ville att jag skulle träna längre än 5 månader men skidsäsongen började och det har funkat bra för mig. Man blir inte gipsad alls men räkna med att leva 24 timmar/dygn med mitella. Svettigt på nätterna och du behöver garanterat någon som kan hjälpa dig första veckorna med att klä på dig och duscha dig.
Har inte haft några problem sen operation. Sjukt skönt att slippa oroa sig för sina axlar. Operationen var värd varenda sekund av tråkig rehab.
Lycka till. //Jocke