axel urled

XoreY

Ny medlem
axel urled
jaha då var man ut o hoppa första gången för denna sesong och började köra in nya trick på engång, jag vet kanske lite dumt o börja köra nya trick efter bara några timmars åkning men ja klara allt ja försökte. tills ja skulle göra de kända "sista hoppet" man alltid krashar på. så ja tog de lungt och skulle bara göra en lugn 360, och tar för lite rotation och landar 90 grader i laningen o flyger o landar på axeln. försöker stödja mej på armen men ramlar bara ihopp till slut lyckas ja sätta mig upp o ja börja försöka lyfta armen o den hoppar iled.medans ja går hem så gör de bara ondare o ondare o ja börjar tro att den hoppa urled igen.när ja kommer hem så åker vi till sjukan och får de kollat att den är iled igen och får bandage.

undrar hur länge tar de ungefr innan de läker?

edit: skrev allt med en hand :D

axel urled
Det beror på hur du menar med att läka?
När en axel hoppar ur led så tänjs de stödjande musklerna och ledbanden ut, alltså kommer skadan lätt tillbaka..
En känd skada inom handbollen.
Vila i några månader är att rekomendera, sedan ett skydd som "håller" axeln på plats.

Peace and out

axel urled
Jag höll på i ca 4 år med axel ur led varje gång jag åkte skidor kross etc... Det är så enkelt att den åker ur igen efter en skada så det gäller att ta lugnt. Eller träna upp den som läkar mongon säger.
Men har du en vettig hjärna o inte pallar att ligga i soffan som undertäcknad kan det sluta med operation för att få fix på skiten.

Jag lyckades nöta sönder "skålen" och ledbandet var inte helt spänstigt, så med lite titthål i axeln var man på krossen erfter 4 v. Och i backen efter 6. Inte att rekomendera men det funkade.

Lycka till!

Coffe

axel urled
Låter som du har haft tur. Axeln din hoppade tillbaka på engång vilket gör att troligtvis inte lika mycket gott sönder som för oss andra som måste få den dragen tillbaka. Det gör jävligt ont ska du veta.
Jag vilade 22dagar innan jag åkte skidor igen fortfarande ont i axeln. Inget hoppande men att ligga å bränna pist gick bra. Prova att hoppa efter en månad och se hur det känns. Nu när jag dragit den ur led två gånger till har jag vilat i en vecka från åkning börjat hoppa efter två.

Om du har full rörlighet i axeln kan snurra den runt ett varv och liknande kommer det gå fårt. Undvik allt av bandage heter gör bara axeln stelar försök använda den så mycket som möjligt är mitt tips den kommer inte hoppa ur led pga. att du rör på den.

Besök en sjukgymnast och be att få ett träningsprogram å följ det slaviskt. Träna axelns muskler så de hjälper den att sitta på plats.

Lycka till och hoppas du snart är i hoppet igen!

axel urled
Forstätter den hoppa måste du operera för att slippa... Träning hjälper inte när det smäller ordentligt. Då måste senor o skål vara topp.

axel urled
Det var en grov krasch det där. Fan vad synd att du inte kan åka på ett tag men det är nog bäst att du vilar ett tag och tränar upp axeln. Med lite tur och träning lär du väl vara tillbaka till gränsen premiären?! Jävligt synd som sagt..

Någon som vet om man kan bli helt återställd från detta genom träning eller operation? Verkar ju jävligt jobbigt om den kan hoppa ur när som helst så att säga.

Jaja krya på dig hehe=D

axel urled
till jul tror jag att jag kan börja åka o hoppa lite lätt men man vet ju inte om de tar längre tid för de att läka...prata med läkaren och han sa att axeln kommer mycket lättare att hoppa urled nu me om ja tränar uåå axeln musklerna e risken mindre...

axel urled
Du blir aldrig helt återstäld. Träningen hjälper inte alls att återställa senor och liknande. Operation kan "tighta" upp ledband och senor med ett mycket gott resultat. Men den svenska sjukvården är inte heta på att operera än fort och ofta sega. Har väntat ett år snart å kan ju inte operera mitt i vinter så hoppas på maj.

axel urled
ja jag hoppas att du kryar på dig det måste ha varit väligt skrämmande att få veta att axeln ha varit ur led

förra året så bröt jag 3 rev ben o nyckelbenet samt armen när jag skulle visa kompisarana vad man gick för jag
kann ejj åka igen fören efter jul ha redan prövat o det gör ont na javulskt

axel urled
Aj jag har bara lyckats finta en kille så hårt så han drog sitt knä ur led. Såg helt förjävligt ut och han skrek som en liten dinosaurie! ;D

Till slut när ambulans personal hade kommit till platsen så fick han ligga helt stilla och därefter drog dom tillbaka den. Minns dock inte riktigt hur länge han fick gå på krykor men det var ett jävla tag.
Watch my crossovers :D

Snödjup

Tillbaka
Topp