back eller frontflip

Swedda

Ny medlem
back eller frontflip
Vilken blir enklast att göra på bräda egentligen, rent spontant så tänker man ju att det blir enklare med en backflip... MEN står man tex i en studsmatta så är det ju mycket enklare att göra en framåtvolt. känns ju mer naturligt att göra en frontflip, vad tror ni!?... å ni som kan .. vad är enklast att börja med?

back eller frontflip
Ugh!

Jag gjorde framåt före bakåt, men jag tror, generellt sett, att bakåt är "lättare", eftersom du ser landningen & slipper landa blint. Anledningen till att jag började med front, är att jag hade nåra suspekta spärrar vad gällde att gå med nacken före.

Ride on!

back eller frontflip
Som om man hinner se tänka när man landar en volt :)
Samma sak här, har en helt sjuk spärr, går inte att rotera bakåt, inte ens från ettan i simhallen... :)

back eller frontflip
Nja, tänka hinner man väl oftast inte (om man inte har lufttid som inte liknar nåt i denna värld), men det är en KLAR fördel att se landningen, i vilket fall!

Ride on!

back eller frontflip
Backflip är mycket lättare. Dels för att du ser backen men dessutom så lutar ju hoppet emot dig. Så det blir mycket lättare än frontflip.

back eller frontflip
Så sant... Om det är mycket "kick" på hoppet. Å skulle det vara det, så bör du nog inte prova en frontflipp där (om du inte sätter frontflip, med säkerhet)! Det går ju att snurra även framåt i ett hopp med mycket kick, men det är lite knöligare.
Som tumregel kan man alltså säga:
Backflip: Se till att ha ett hopp med ganska rejäl kick.
Frontflip: Se till att ha ett hopp som ger dig höjd, men utan alltför stor kick.
Sen är ju regler till för att brytas, men det är en annan historia... ;-)

Ride on!

back eller frontflip
Tacka vet jag när jag var i Valtor förra året, och det var hopptävling med resebolaget. En full dansk med miniskidor får för sig att försöka på bakåtvolt. hoppet var litet, och han kastar sig bakåt. Slår i huvudet i kicken. Slår av mössan. Och sätter skiten! Tur för honom att det var nyskotat så det var mjukt...

back eller frontflip
som folk sagt tidigare...om du gör det i nån form av obstacle så är backflip tokenekelt, utför ett drop är front lättast...men va jag tycker suger mest med det hela är att i drop har folk en tendens att göra frontflip till nån jävla kullerbytta, då tycker jag hellre om att göra den i en lagom flat kicker så man kan skjuta lite så man får sträck på sakerna........

peace

back eller frontflip
okej, jag hoppar trampolin på elit nivå och kan säga såhär.......att göra en framåtvolt lär man sig först, men efter ett tag så e det skönare och lättare att göra en bakåtvolt......alltså för att man ser lite mer i landingen.......själv kan jag bara göra frontflip på bräda, har aldrig testat backflip......får la göra det iår, men om du skall göra en frontflip så kan du testa med att åka lite sakta och sedan göra en kullebytta.......typ samma grej

Tillbaka
Topp