Backar i oslo

Darktrace

Ny medlem
Backar i oslo
Hey people!

Om ungerfär 2 veckor ska jag hämta ut min drömbräda som jag sparat till länge =] . Jag bor o jobbar i oslo. Jag känner inte någon här som brädar eller åker skidor men jag ser folk på t-banor med sina snowboards med sej.

Är det någon vänlig själv som vill dela med sej av lite info?

Vilka backar är bra?
Vilka har bra förbindelser?
Adresser?
pris?

All info är välkommen. Gaaaash vad jag längtar efter brädan.

Tack på förhand!
Mvh Darktrace

Backar i oslo
Ska du åka park är det varingskollen som gäller. Kolla trafikanten.no för förbindeleser. De ska enligt rykten ha tidig öppning i år och ha en trave boxar uppe för hikning redan nu. Ska ev dra dit i helgen och ge mig på de däringa lådorna..

Senast ändrad:
Backar i oslo
nja jag e inte så haj på park. Men jag lär mej fort och är galen nog för att försöka. slog sönder mej i trysil förra året.
Ska du ta t-bana dit då?

Backar i oslo
Darktrace sa:
nja jag e inte så haj på park. Men jag lär mej fort och är galen nog för att försöka. slog sönder mej i trysil förra året.
Ska du ta t-bana dit då?
Åker inte heller park, men det är ju bättre än inget fram tills man drar på säsong... Åker bil

Backar i oslo
Jag bor också i Oslo och jag skulle rekomendera tryvann, Det är norges 5 största skidanläggning. shyssta backar har jag hört. Bra Snowboard park så jag kommer trivas! säsongskortet kostar 3800 nkr. Men lätt värt pengarna för att varje vardag har dom öppet till 22:00. Vilket betyder att du kan åka efter jobbet. Själv jobbar jag på ett lager som trukförare i lilleström. Det tar 20 min med t-banan till voxenkollen. Sen vet jag inte redigt hur det ser ut där. Men det ska vara bra har jag hört!

Hoppas det kom till hjälp!

www.tryvann.no

Backar i oslo
Just det, tryvann kanske stället med grym park hette.. Field brukar vara i en park i Oslo och filma, kolla på eyes wide open, står på boxarna vad stället heter.

ehrnere - Vilket lager jobbar du på? Jag jobbar och bor i Lileström :)

Backar i oslo
Jarle sa:
Just det, tryvann kanske stället med grym park hette.. Field brukar vara i en park i Oslo och filma, kolla på eyes wide open, står på boxarna vad stället heter.

ehrnere - Vilket lager jobbar du på? Jag jobbar och bor i Lileström :)
Field brukar vara i varingskollen. Båda ställena är bra.

Backar i oslo
Tryvann er nok av de bedre anleggene i Oslo men det er ikke det 5 største anlegget i norge. Det er kanskje nr 20 eller noe, litt avhengig av hvilke kriterier man rangerer etter.
Alternativt kan man ta dagsturer til Norefjell, Trysil, Kongsberg m.m.

Backar i oslo
tryvann brukar öppna först vad jag vill minnas, men varingskollens park är tyngast.

någon som vet att om det finna uppe några boxar eller rails för tillfället på tryvann?

sedan är det ju mer värt att köpa det stora säsongskortet som gäller för båda anläggningarna. tror det låg på 3700 eller 3900.

Backar i oslo
tryvann öppnar på fredag verkar det som med gratisåkning, varingskollen kan kanske med öppna.

drar till tryvann direkt efter kneget på fredag, någon som ska dit?

Backar i oslo
Fredag kväll i tryvann eller varingskollen är ju en självklarhet :)
Frågan är ju bara vad man ska välja om båda öppnar :O

Ses där!

Backar i oslo
Vafaan :)
Åka skidor eller gå på Bio?? Va den svår eller ? :)

Du, Ja å Perry! Vi ska bli jibbers ju!! Lika bra att sätta igång!

Backar i oslo
Jarle: Jag har hört att någon är på gång att konvertera från fancy tighta funktionsplagg till GhettoJibber kläder ? :P

Tryvann eller Varingskollen?

Backar i oslo
Då tänkte jag komma med dagens sanning. Oslopremiärskvällen spenderade jag, Jeybeeatch och Perry Nyberg i Varingskollen. De hade en downbox, två röda hopp, en flat och tre mindre hopp.
Tryvann hade väl en eller två boxar?

Backar i oslo
Tjenare, undrar lite hur läget ser ut i Kongsberg nu. Har vart inne på deras hemsida men den är ingen vidare. Har dom park? är den öppen? Åker dit imorgon och hade vart kul och veta lite vad man kan förvänta sig

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp