Backflip eller Frontflip

Backflip eller Frontflip
backlflip är lättare. de blir fysiskt lättare att snurra bakåt på ett tex bigjump. ja tror att de är svårare att kontrollera landningen på en frontflip. snaken

Backflip eller Frontflip
ah fast frontflip känns säkrare om man ska göra en volt, fast det kanske bara är fysiskt, men backflip värkar fysiskt svårare!

Backflip eller Frontflip
personligen så tycker jag en frontflip är lättare en än backflip emn jag vet att dom felsta tycker det är lättare att med backflip..det känns säkrare med frontflip eftersom det är det man tränare mest i trampoliner och svikter. i frontflip på ett hopp gör du ju precis lika dant som du gör på trampolin..och en backflip slänger du dig bara backot p när du når lipen på hoppet...jag tror inget är specilelt mycket svårare en det andra det är nog bara syckist

Backflip eller Frontflip
problemet är bara att man ofta inte vågar gå runt hela vägen på backflips, ofta landar man snett för att man inte vågat snurra rakt bakåt.

Backflip eller Frontflip
Ska man öva mycket innan man provar backflip? Jag tycker det inte ska geså mycket att öva T. ex på ett badhus från en kant, då blir det ju typ som en "switch backflip"

Backflip eller Frontflip
Det som är lättare med backfilp är ju att man ser landningen hela vägen, det gör man ju inte på en frontflip. Dock tycker jag att det käns mycket läskigare med backflip.......

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp