backflip o 360...

• Trådstartare Trådstartare s_ander
  • Start datum Start datum
S

s_ander

Guest
backflip o 360...
vad heter det när man gör en backflip och en 360 samtidigt??

det kan ju inte va en d-spin 720 för de är ju mer som en 360 och sedan en sideflip. eller hur?!

backflip o 360...
Tricket kallas back full, det är som en typisk freestylevolt. Men det är faktiskt en d-spin, fast en dålig sådan, eftersom en bra d-spin ska vara mer utcorkad, ungefär 90 grader horisontellt.
//jacob

backflip o 360...
Jag har några frågor, dels till pzycho och dels till Korven-zero.
Pzycho: Varför är freestyletricken jobbiga och onödiga? Vad är enligt dig skidor då?
Korven-zero: Sen när blev en bakåtvolt med 360 graders rotation en Mctwist om jag får fråga? Det skulle ju isåfall betyda att du skulle landa fakie efter en Mctvist och det gör man inte, en Mctvist är en framåtvolt med halv skruv, rätt ska va rätt...:).

backflip o 360...
jag menar alltså freestyle-hopp. det är för mig en fullständigt främmande gren i skidvärlden, de går lika bra o göra skiten på en matta. därav min inställning.

backflip o 360...
Freestylehoppning menar du, ja de har inte mycket med skidåkning att göra, de åker runt på 1 meter långa skidor och hoppar i hopp som man ofrivilligt gör dubbla bakåtvolter i, de är gymnaster eller simhoppare som vill ha något roligt att göra på vintrarna ;).
Men i det här fallet var det tricket "back full" i bigjump som det pratades om, och bigjump har inte mycket gemensamt med freestylehoppning förutom att båda grenarna utövas på snö.

backflip o 360...
tricket som Candide gör är en d-spin 720 även om han gör den väldigt lik en back full. backflip + 360 = back full...INTE lincoln loop. en lincoln loop är ju ett mellanting mellan sideflip och backflip!! så de så !

backflip o 360...
McTwist på snowboard är bakårvolt med bs 540!!! om man kollar riktigt noga så ser man 540n! man gör inte en framåtvolt i pipe (sett det en gång) utan man göra bakåt även om det för kroppen känns som en framåt för att man snurrar bs...samma är det med ninety roll...det är en framåtvolt om ser det från hoppets perspektiv, för kroppen är det en bakåtvolt

backflip o 360...
Och vad spelar det för roll vad skiten heter när backflip och 360 betydligt bättre beskriver vad som egentligen försigår i luften. Dessutom är det snyggare om det inte snurras så inihelvette mycket kring alla axlar, så lägg ner de här tricken är ni snälla... tacka vet jag en fet supermán eller bara helikopter model låååångsam. Cleanare är vad det är! Sådeså

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp