Backflip på backen

Backflip på backen
..

jag skulle tro att (rent logiskt) du har för lite muskler och för dålig teknik..

kör teknikövning från 50cm... och kör några hundra backflips (jag skojjar inte)

sen kör du från 30cm och till slut har du så pass bra teknik att du klarar att flippa stående på backen..

kör hårt... ha hjälm (eller knäskydd :) )

/Pinn

Backflip på backen
ta i mycket uppåt så att du hoppar högt .. det är en bra teknik för att då kommer du runt lättare. ta i mycket med armarna och hoppa högt , det är mitt tips . då är det hur enkelt som helst

Backflip på backen
Ja , du får nog till att göra sådär att du börjar från 50 cm och hoppar där sjukt många gånger sen går du ner till 30 cm sen kanske 10 ..

Backflip på backen
Ja, början uppifrån och gå neråt.
Tex. början från bord osv. gå ner i längderna efter att du känner dig säker på varje nivå.

Backflip på backen
Har sett riktiga överviktiga person sätta bakåtvolt på backen, så jag tror mer det sitter i tekniken. Jag själv sätter inte en bakåtvolt, men har fått tekniken beskriven i detalj för mig av en kille som tränar gymnaster.
Mycket låg i att hoppa UPPÅT sa han, då får du all kraft i upphoppet i höjden och genom dra upp knäna i bröstet startar du rotationen. Som alla andra säger så bör du börja från högra höjder tills att du känner dig bekväm, sen är det bara nöta och nöta..

Senast ändrad:
Backflip på backen
bara å köra på! jag började på en tjock röd gympamadrass å drog på ett par flipps till fötterna, då va de skitenkelt å göra de på marken sen

Backflip på backen
Börja först o kolla framåt sen sträcker du ut armarna, böj dig ner o satsa "uppåt" (inte bakåt)
sen när du trycker ifrån ska du stå lätt på fötterna o hoppa upp o snurra, kom ihåg att ta tag i knäna för att lättare komma runt o fokusera på landningen.=P tjoho kan skicka in en film sen på mig för att visa,hehe

Tillbaka
Topp