Backflip på Twintips

adamreivant

Ny medlem
Backflip på Twintips
Tjaba, jag är jävligt sugen på att dra b-flip iår på skidor men jag undrar hur man kan förbreda sig så gott som möjligt för att klara det...
Är det nån stor risk du tar när du gör den för första gången?

edit: jag sätter den Klockrent på studsmatta.

Senast ändrad:
Backflip på Twintips
mm du kommer bryta nacken som fan i himmelen.
näärå.

mitt enda tips är att bara köra. du vet ju hur man hänger ut och sånt eftersom du kört på studsmatta

jag stompade min första utan att klarat det på studsmatta alls, hehe :P

Backflip på Twintips
ok så det är bara att gå ut 100% för den som på studsmatta va.
ingenting annat som ja behöver veta? brant hopp och puder landning vet ja redan men behöver man typ använda armarna för att ladda upp innan hoppet?

Backflip på Twintips
detta kan vara den mest vanliga frågan på freeride. sök i forumet för fan.

Backflip på Twintips
Ta inte i för mycket bara, då blir dina kompisar sura för att du pajjar hoppet med skallen.

Backflip på Twintips
som deespin skrev, ta inte i för mycket eller börja snurra för tidigt
för då kommer du krossa hoppet med skallen som jag gjorde för 2år sen när jag provade för första gången

Backflip på Twintips
Jag är exakt som han vill tästa en b-flip iår kan de till (110% på studsmatta) är det samma sak eller är det helt anorlunda?

Backflip på Twintips
b-flip e simpelt . ett överskattat trick .. pröva först i ett hopp med mycke sprätt med brant landning ,nästan som en kvartspipe det gjorde jag satte första försöket

Backflip på Twintips
många gör ju felet att bara luta sig bakåt och försöka å glida runt men de går typ inte . du måsste ta i med benen och trycka dig uppåt å svinga runt lite med armarna å kolla bakåt hela tiden annars kommer du ur rotationen och då bailar du hårt

Backflip på Twintips
KINK sa:
många gör ju felet att bara luta sig bakåt och försöka å glida runt men de går typ inte . du måsste ta i med benen och trycka dig uppåt å svinga runt lite med armarna å kolla bakåt hela tiden annars kommer du ur rotationen och då bailar du hårt
mm. lita på Kim, han gjorde det felet i början, å de va inte vackert skall ni vet. De må ja säga att de va tur att grävt upp en liten powpow landning åt hånom :)

Backflip på Twintips
KruxeliduX sa:
KINK sa:
mm. lita på Kim, han gjorde det felet i början, å de va inte vackert skall ni vet. De må ja säga att de va tur att grävt upp en liten powpow landning åt hånom :)
aaaru lustigkurre där:P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp