backflip

crizu

Ny medlem
backflip
hej, jag gör en backflip på trampolin utan några som helst svårigheter och nu skulle jag villa prova det med skidor. Hur mycket svårare kommer det att vara och räcker det med ett hopp var jag flyger ca.4m långt och 2m högt ( jag vill inte bryta nacken XD ). lönar det sig att pröva med blades först?

backflip
Jag drog 5 försök i ett hopp man flög typ 1.5 meter och 60 cm upp men insåg att jag inte va tilräckligt akrobatisg för det :) men har 4 försök på film kan skicka om du vill :)

backflip
du behöver itne så stort hopp alls..när ja gjorde det första gången flög ja bara uppåt..inget framåt nästan..ja tycker att man får skitbra snurr bara om man kollar bakåt..testa!

backflip
du behöver itne så stort hopp alls..när ja gjorde det första gången flög ja bara uppåt..inget framåt nästan..ja tycker att man får skitbra snurr bara om man kollar bakåt..testa!

backflip
Funkar att göra i ett sånt hopp men jag rekomenderar lite större hopp första gången eftersom det är skönare att landa på ryggen med överspin än landa på magen

backflip
tack för tipsen ja klarade det på fjärde försöket,men om nån vill lära sig det så skall man ha mod för på första försöket så ångra ja mig i halvluft och landa rakt ner på huvudet xD

backflip
ett hemmabyggt ca 1,4m högt hopp med 2,5m flat men jag flög ca bara en meter framåt =), gör det med en brant lip så går det lättare och var modig

backflip
mmm...jag gjorde backflip i en quarter pipe...mkt skönt...fast på ett försök gick det åt helvete o jag bröt handen o bröstbenet...fast det var i början på säsongen ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp