Backflip

• Trådstartare Trådstartare aeriksson
  • Start datum Start datum
A

aeriksson

Guest
Backflip
Tja jag skulle vilja testa backflip i vinter så jag undrar är det nödvändigt att träna på studsmatta elr trampolin?Och i vilket hopp ska man göra det i ett hemabyggt med mjuk puderlandning elr??

Backflip
om du lär dig en backflip på studsmatta blir de mycke lättare på skidor sedan, testa det helst i ett hemmabyggt hopp med riktigt mjuk landning

Backflip
Jag gjorde det i hemmabyggt hopp med dynor och madrasser under som jag landade på, det lönar sig ifall man faller på huvudet som jag när jag inte vågade dra det helt och hållet, men efter träning så gick det nog

Backflip
jo de e ju lite jobbigt att göra inverted "negerdyk" rakt ner i backen det gör de ju :P :D

**** ursäkta mitt ordval det var inte meningen att kränka någon lr använda orden i ovanstående mening på ett sätt som får någon att känna sig stött lr mindre värd. det är bara ett ord som jag navänder i mina kretsar för att göra ett vanligt dyk fast med armarna längs sidorna på kroppen...

alla människor är lika värda

PEACE

Backflip
alltså använd inte ordet hemmabyggt :P låter som ni har byggt det i snickarboden:P ni kan väl säga typ offpist hopp eller nåt liknade.. Språkpolisen Olle är på G!

Backflip
jag skulle säga att du inte behöver träna backflip på studamtta efter som det är så enkelt antaglige n behöver inte dit hopp va specilat stort eller med mjuk landning om du ska köra tänka bara på att luta dig rakt bakåt i kicken och krypa i hopp lite för at få mer rotation om det behövs och sen titta lit elätt efter landningen så sk adu se att går bra är du nervös för crachar och hårda landningar slänaf på någr alager extra snö i lnadninge bara

Backflip
haha, språkpoliser ja! äh vafan, träna håppmatta i sommar så är de ju lättare! så är de ju så att du sedan på vintern bygger en kick ut mot en brant landning, då går de typ inte att landa på huvvet, lång o brant ska landningen va! de blir great!

Backflip
Ja jag kan back på matta redan tränar faktiskt på DOUBLE BACK nu så jag ska nog klara de så de så!!!!!!!!

Backflip
Hmm, har inte missat en backflip på studsmatta på flera år... (förutom i fredags efter 5 öl, inte rekommenderat för övrigt). Fast när det väl är snö under så slår självbevarelsedriften in. Pjäxor och skidor väger ju mer, så det blir väl en annan känsla då? Svårare att få fart och stopp på det liksom. Iofs har jag inte haft nåt bra off-pist hopp eller läge att bygga ett själv heller... Tips?

Backflip
Nä jag kjorde de så byggde vi ett hop påp området i en liten sketen backe åså körde vi bara jag å min polare pallade inte att tänka på allt som kan hända för då misslyckas vi bara så vi bara körde först spetsarna för mig å sen la jag de hyfsat cleant. (självklart puder i landningen :P)

MVH/ Olle

Backflip
men det är väl mycket äckligare på studsmatta än på skidor i lössnö skulle jag tro... eller är det hel fel? jag tycker att det känns asäckligt att göra det på studsmatta. känns som om man ska flyga ut utanför studsmattan och landa på huvudet.... men jag klarar det från hopptorn o.s.v. men det är bara för att man vet att det är vatten under. och vatten är mjukt.....

Backflip
åker snowboard jag men ändå...
på studsmatta, klarade ja backflip på andra försöket. med snowboard har ja inte klarat än :)
ett "mjukt" hopp med puderlanninge de bästa å träna på..
man kan. om man vågar/vill/får hoppa med snowboard/skider på studsmattan..
eller. a ja använde TrickBoard å kompisen testa me pjäxer :P

Backflip
men om man landar på huvet i 1m snö gör det ont då?:Pkan man skada sig mycket om man ahr 1-2 m snö och landar i?

Senast ändrad:
Backflip
Det är bara vänta tills snön kommer och gö ett hopp och en stor hög som man kan landa på om det går dåligt...Vill också lära mig de:D

Backflip
ja har okså undrat på samma :D
kan man pröva utan att ha dragit backflip på studsmatta?
från brygga har jag dragit det va sägs?

Tillbaka
Topp