backflip

backflip
nädå, så farligt är det inte. träna på mollisar i badhuset så får du in känslan. de större skillnaderna är att du färdas framåt och inte behöver komma runt lika mycket.

backflip
Ta mer fart än du vill och ta i mindre bakåt än du tror så du får mer kontroll och kura ihop dig så känner du att det går lättare gjorde själv d felet första gången jag prövade. Men viktigast är att inte vara rädd

backflip
Hitta bara ett litet skönt puder hopp, eller bygg en egen liten kick & lägg massa lös snö bakom. Sen tar du bara i hyfsat mkt bakåt så skaru se att det går bra ! ;)

backflip
Tänk hellre att knäna ska upp till dig inte "kroppen" som ska fram om man säger så... sen kan du pröva göra usträckta eller sk bananflips då har mer kontroll på rotationen för att vara ihopkrypen ger oftast en snabbare rotation

backflip
ja det är antagligen kallar i luften vilket borde medföra att du har mer kläder på dig. du kommer även ha på dig utrustning som gör dig själv tyngre vilket kan göra rotationen annorlunda. till skillnad från studsmatta där du hoppar på samma ställe och drar bakåt kommer du färdas framåt mot en kick för att sen trycka ifrån o kasta dig bakåt. förbered dig även på en ladning i snö istället för på en matta.

hoppas det räcker som svar.

backflip
Jag tycker inte att det är så stor skillnad, bara mer känsla på skidor..
Hoppet behöver vara max en meter högt om du ska komma runt volten, också beror det på hur mycket fart du har o.s.v!

backflip
första gången du provar med skidor så e det lättast om du bygger en kick som pekar upp mer än 45 grader och en mjuk landning...du behöver inte göra så mycket för att komma runt de e bara luta sig bakåt och trycka ifrån och försöka krypa ihop;)

backflip
kura ihop sig? skulle jag aldrig våga göra, skulle hellre försöka ha ögonen på landningen får för mig att det ska vara lättare? åker dock snowboard kanske är lite annorlunda då..

backflip
ingen större skillnad mer en att du måste ta i lite mera efter som att skiisen elr brädan väger.. luta dej bakåt o ha ögonen på landningen så funkar det... Det mesta handlar om att våga! peace

Snödjup

Tillbaka
Topp