Backflip

Gelay

Medlem
Backflip
Det är så att jag funderar på att testa min första backflip på skidor nu vecka 5 i åre. Men vad ska man tänka på? Jag klarar av det utan stora problem på trampolin, men kan tänka mig att det skiljer sig en del. Vad för typ av hopp ska man prova i osv?

Tack på förhand

Jeppe på Berget

Backflip
se till att ha en brant kick och gärna lössnö i landningen... de hade inte jag och de fick ja betala för... sen är det bara o satsa om du gör det se till o gö det till 100 % annars kan de gå dig illa o underotation e inte ngn höjdare direkt... se bara till o kolla bakåt genom hela flippen o gärna fram med höften så får du ett schysst häng på den så går det nog bra.
misslyckas du med första så upp igen direkt, annars är det lätt o få en spärr att de aldri kommer gå.. lycka till!

surf´s up! oskar

Backflip
Kan bara upprepa att det måsta vara bra kick i hoppet. Jag gjorde min premiärbakåtvolt i ett hopp utan kick och det resulterade i att jag landade på nacken. Lyckligtvis var det under snöslask-påskveckan i Åre så jag landade mjukt. Men jag lyckades knäa mig själv på näsan... Bra kick är ledordet. Men framförallt. VÅGA! Om man inte gör det får man ingen rotation och kommer inte runt! // PALE-åkarn

Backflip
så här gör du

Bygg ett eget hopp med en hyfsta brant kick där den ökar i lutning, brnatare o brantare alltså. Det hjälper dig att få igång rotationen. åk sedan in i hoppet med hyfsta med fart... (nu lär adrenalinet komma ut ur öronen) när du sedan kommer till kicken gäller det att antingen var kylig eller helt vacko. Ta det antingen hur lugnt som helst och förlita dig på att farten e tillräcklig och luta dig bara båkåt. luta som faaan med huvudet!. Steg två är att åka in med kanske lite mindre fart och försöka sparka sig själv i ryggen (ÖVER HUVUDET) detta kommer ge dig en rotations hastighet som ferrari skulle vara imponerade av. och du det underlättar om ni e flera som åker så att ni kan pusha varandra. inte lika lätt att chika ur då.

Backflip
som sagt ha ett mycket kickit hopp....kör in dej nogra gonger....ner du ska testa se till att du har mjuk landning...ner du ska testa kör aggresivt som att du kunde de...ta litte mera fart en du körde innan o ner du kommer till kicken ta i allt va du e verd så får du inte rotasion... jag satta det sjelv nyss föra helgen jag satte på 2:a försöket... lycka till

Backflip
som sagt ha ett mycket kickit hopp....kör in dej nogra gonger....ner du ska testa se till att du har mjuk landning...ner du ska testa kör aggresivt som att du kunde de...ta litte mera fart en du körde innan o ner du kommer till kicken ta i allt va du e verd så får du inte rotasion... jag satta det sjelv nyss föra helgen jag satte på 2:a försöket... lycka till

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp