Backflip

Repsej

Ny medlem
Backflip
Jag har satt som mål att jag ska klara bakåtvolt i vinter. Men det jag
är rädd för är att jag ska få överrotation eftersom jag är van att göra
bakåtvolt på marken. Ska jag ta i lika mycket som jag gör när jag gör
det på marken? Jag är förståss medveten om att det beror på hur
stort hopp man har, men låt oss säga att jag provar det i nåt halvstort
hemmaby

Backflip
Bygg ett hopp me puderlandning.. Se till att du har en stadig kick och kan få lite airtime...sen är d bara att kasta dig bakåt och stompa:D

Backflip
tro int att du kommer att landa på skidorna första gångerna + man behöver inte ta i så man skiter på sej. gö det i vanliga hopp utan feting kick det är lättare att landa. bara du kommer runt me huvet så du slipper landa på den så går det bra...lycka till.

Backflip
Lovar dig, du måste ta i mer än du tror... min skidsäsong tog slut efter mitt första hopp för säsongen..... över 2 månader fick jag ligga o vänta på att ryggraden skulle rätta ut sig o kotorna hamna på rätt plats... Men nu e jag ute i pisterna.. men kan inte hoppa högt då det gör väldans ont i ryggen att landa.....

Backflip
tänk på att kicken inte är flack och att den har en skön böj så du kan påbörja rotationen i inrunnen lr a typ.. hang loose

Backflip
Tack för den backuppen Jens_larson!! De var precis va jag behövde. Gjorde själv samma skada fast i pipe, och nu går jag å funderar på en rodeo5/sideflip. Hur fan ska jag våga nu!?!?!?=#/("!?¤?!"#(¤?#("/)¤

gASH ;p

Backflip
håll käften och ta dig i kragen..

ta inte illa upp, försöker bara pigga upp dig..

:)

tips när man testar ett trick: stay cool

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp