Backyard jibb.

Backyard jibb.
dra åt helvete vilket projekt! snyggt jobbat! backyard jibb hemma hos mej e lika med en liten backe me 2m fallhöjd o 1m startramp o 2 rails hahhaha va B de känns nu då! vart ligger detta ??+ ja ja Bra jobbat iallafall

Backyard jibb.
Hehe kul att du gillar det.

Det ligger i Borlänge.
På kvällarna har vi belysning iform av 5st 500w halogenlampor :-)

Backyard jibb.
WEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!

va gött, har ni platts i erat hus för en vänlig skidåkare?

Backyard jibb.
Mycket imponerande, bra jobbat! Hoppas ni kan ta lite bilder och filmer från den sen när snön kommer och lägga upp här, hade varit kul att se!

Backyard jibb.
Grymt imponerad! Trodde det var nå litet skräp men det där var ju helseriöst, kanske dumt att visa, snart har ni hela Borlänge-traktens åkare på gårn =)
Du måste få upp bilder till vintern.

-Johan

Backyard jibb.
snyggt jobbat!!!
hur länge tog det där? ska ni bygga nåt bigjump???? typ platåhopp...d skulle vara riktigt fräscht...men lägg ut bilder å filmer när det e snö..skulle vara kul å se...

Backyard jibb.
Vi byggde upp själva ställningen på ungefär 3dar. Sen byggde vi trapptorn och nerfart på en dag.

Vi har kontakt med killar som har traktorer :-) dom ska hjälpa oss skyffla den snön som jag sprutar upp med mina hemmabyggda snökanoner.

Hade väl tänkt en platå med 2st kickar. en på typ 10m och en på ca 5m.

Sen efter landningen kommer det en vänstercorner med en kick på ungefär 2,5m och en landning på ca 2m.

Vi kommer att fota och filma en massa i vinter så det kommer upp ni kan vara lungna :-)

Backyard jibb.
amen dra åt helvete va grymmt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

har ett tips bara, gör inrunnet brantara om ni orkar, ni kommer tjäna på det. spelar ju ingen roll om inrunnet är rakt ner? bara man får fart :>

som sagt, upp me bilder till vintern!

Backyard jibb.
e det okey om jag droppar in på ett jam nån gång i vinter eller?? vad har det kostat?? ni kan ju inte va omtyckta bland borlänges byggfirmor om ni inte köpt skiten till rampen!! eller?? peace

Backyard jibb.
b3neath>>> förra året hade vi det brantare.
Vi tappade fart på det efter som det blev nästan helt platt när man kom av rampen, så vi hoppas vi får mer fart som den är nu.

Ställningen hyr vi av PEAB, det kommer att bli lite oklika jam i vinter. Så dom som bor nära kan ju kikaförbi i vinter.

Backyard jibb.
Nej inte helt själv. Men det var min hjärna som fick ide`n :-)

Man kan väl säga tt det är jag som håller i hela projektet eftersom den står på min gård.
Men alla polare som är där och åker har hjälpt till med bygget.

Tror att vi var ca 8pers när vi satte upp nerfarten och trapptornet, själv ställningen är inte svår att bygga, kan istort sett en apa göra :-)

Backyard jibb.
MVG+! Förra vintern hade vi byggt ett "drop tower" och en 2,5m dubbelrail på min trädgård (10*3 m, max!). Det var kul men det är ser ju riktigt bra ut! Keep up the good work!

Backyard jibb.
ok.. jag lär komma förbi i vinter!! kan väl skrika till i boken på min sida om ni är några stycken som ska köra nån dag/kväll!!! vad kostar det att hyra en ställning?? peace...

Backyard jibb.
Jävlar, man kan bli annat än imponerad. Helt härligt jobb ni lagt ner, önskar själv att man hade de rätta väderförutsättningarna att bygga något liknanade, keep up the good work!!

Backyard jibb.
Tar nu bort länken pga av att det tydligen finns små jävla offer på detta forum som måste gå in och ta bort bilder.

VÄX UPP FÖR FAN!!!

Backyard jibb.
Ja man är inloggad på sidan jag länkade till så man kan tabort/lägga upp bilder precis som man vill.

Men somsagt det finns ju alltid folk som vill jävlas.

Backyard jibb.
Suck!

Är det avensjuka eller vad är det som driver er att försöra för anndra? alla bilder var borttagna när jag loggade in idag.

VILKA JÄVLA OFFER!!!

Backyard jibb.
Tja hörde om bygget av Ahl idag sen hitta ja det här.. :D ! Du känner han va? Riktigt fett :D , blire inge Romme för dig i år då :P skojja..aja syns i backen ciao..

Tillbaka
Topp