Bad Gastein 10/11

Jarle

Aktiv medlem
Bad Gastein 10/11
Jaha, alla andra ställen har ju en egen tråd så varför inte BG?

Vilka ska dit? Jag och tre till har boende från dec-april, kommer att åka där och i anläggningar runt omkring.

Så ut ur garderoberna nu allesammans, vad är det för folk vi kommer springa på där nere i vinter?

Jobb & boende diskuteras gärna i en annan tråd så här kan vi väl hålla oss till skitsnack och tips på åkning och andra mer eller mindre skidrelaterade saker :)

EDIT
Släng gärna in lite skön bilder och videosar om ni sitter på det

Senast ändrad:
Bad Gastein 10/11
Tja. Har kommit med i STS reseledarutbildning i början av dec. Men vet inte om man ska stanna i BG lr dra vidare efter den! Har aldrig varit i BG. för- & nackdelar?

Bad Gastein 10/11
Gör en snabbvisit vecka 2. Kanske möts på Häggs.
I övrigt måste jag säga att STS kurs är rena luret. Är det bra väder - satsa på åkningen.
När jag gick kursen var det 4-5 pers av 70 som fick jobb.

Bad Gastein 10/11
Glider också ner i vinter, va även där förra säsongen. Stannar från dec-april, dock med roadtrip och lite puderjakt inbakat i januari.

Bad Gastein 10/11
Jag och en killkompis drar ner i några månader! Första säsongen för mig i alperna, aldrig varit i BG heller, så ska bli sjukt kul! :D

Bad Gastein 10/11
verkar som brorsan ska ner och jobba. så min plan är att snika så mycket som möjligt på honom. men det vore ju kul om någon kunde visa mig allt orört puder om han jobbar:)

Bad Gastein 10/11
fan vad avundsjuk jag blir >_<.

det snöade/haglade för första gången i år i uppsala idag..

fan vad jag längtar tillbaka till bg.

postar en bild på äcklet;

(hooman + hans en vacker dag i sportgastein med stängd topplift)

nej usch nu måste jag gå och lägga mig och försöka komma på andra tankar.

otto ska du upp igen?
jobba på häggis igen eller? : )

hans

Bad Gastein 10/11
assr sa:
fan vad avundsjuk jag blir >_<.

det snöade/haglade för första gången i år i uppsala idag..

fan vad jag längtar tillbaka till bg.

postar en bild på äcklet;

(hooman + hans en vacker dag i sportgastein med stängd topplift)

nej usch nu måste jag gå och lägga mig och försöka komma på andra tankar.

otto ska du upp igen?
jobba på häggis igen eller? : )

hans
Tja! Ja det lutar åt att dra ner ett tag iaf, tror inte jag kommer stanna hela säsongen. Blir bara jag och max iår.
Nepp blir inte häggis iår, tror vi ska glida mest :)

Själv då, kommer du ner?

Bad Gastein 10/11
Härligt att en BG-tråd dragit igång!
Jag sticker ner tillsammans med nio polare i början av januari och stannar säsongen ut. Vi har fixat två lägenheter som ligger ganska nära Graukogelliften. Ligger lite off alltså men lägenheterna verkar riktigt bra.

Jag och en av dessa snubbar är dock sugna på att åka ner i december eftersom skidabstinensen redan nu börjar bli outhärdlig. De andra åtta bangar pga mer eller mindre goda anledningar vilket gör det svårt för oss att hitta ngt boende som inte är svindyrt. Vet att detta inte är boendetråden men om någon kan tänka sig att slänga in oss båda eller en av oss i sin lägenhet i ett par veckor (leder också till en billigare hyra!) skulle det uppskattas sjukt mycket! Kolla mitt inlägg i jobb&boende tråden i så fall. Vi är öppna för alla förslag!

Ser fram emot en grym säsong:)

Senast ändrad:
Bad Gastein 10/11
Kanske drar ner en vecka, eller om det blir nån annanstans i alperna.

Har varit där några år nu och det är ju riktigt trevligt där.

Sista åkdagen på sportlovet säsongen som var kom det ju galet med puder i sportgastein, dock blåste det anus med var lika glad för det!

Bad Gastein 10/11
åhh ja vill åka ner till alperna nuuuu,ja skiter i vart eller med vilka men kan inte ngn bara låta mej glida med på en räkmacka någonstans!!!

Bad Gastein 10/11
Har fått tag i en större lägenhet med 9 bäddar nere i BG och om man är 9 pers som splittar (svårt att få ihop folk?) kommer det kosta oss ungefär 13 euro natten, vilket blir ungefär 3.7 i månaden. Är det en bra deal eller går det att få tag på bättre? Vad ligger en normal månadshyra på där nere?

Bad Gastein 10/11

Jag tar med mig bror och flickvän och kommer ner strax efter jul och stannar säsongen ut. Jag har varit i Bad Gastein två vintrar och en sommar tidigare. Bilden ovan är tagen i februari i år på Stubnerkogel. Som alltid fotar brorsan och jag åker. Hoppas på fler dagar likt denna nu i vinter! Vi har fler sköna bilder på lager om ni är nyfikna :)

Bad Gastein 10/11
Hallojj !

Jag och polare till från skåne ska ner till BG den 3/12 och gå STS skidinstruktör kurs och tänkte sedan säsonga där nere. hade varit kul om man kunde hitta några sköna typer och bo tillsammans samt fira julafton och nyår ala Sweden style !

Bad Gastein 10/11
Den 17 jan kommer jag ner med flickvännen och några andra i en vecka bara. hur är åkning där nu och vad är sagt med snöförhållandena? Några schyssta dump närmaste tiden?

Jag skulle behöva fixa till skidorna efter att ha lagt på sommarvaxning. Någon go snubbe som jobbar på skidshop som kan fixa till skidorna för en billig peng? ;)

Har sjuk snöabstinens nu och bara åka!

Keep cool

Bad Gastein 10/11
Hur är åkningen i BG om man bortser från alpernas bästa festande(?).
Har både hört bra och mindre bra saker det är därför jag riktar frågan till alla gamla bummare som borde veta bästa!

Tillbaka
Topp