Bad Gastein 13/14

Frizac

Ny medlem
Bad Gastein 13/14
Hej alla glada!  

Jag är en 19-årig tjej som tog studenten från tekniklinjen nu i juni och är alltså äntligen friiiiiiiiiiii!
Nu ska jag utan tvekan inte plugga mer på ett tag och ska passa på att göra någet helt annat. Vad passar då bättre än att dra en säsong i Österrikes fina Bad Gastein?!  

Jag kan redan åka skidor och tänkte därför passa på att lära mig att åka bräda under säsongen istället. Första (och enda) gången som jag provat bräda innan var katastrofal men skam den som ger sig!
Förutom åkningen så planerar jag att jobba och såklart - festa!  

Jag är supertaggad på säsongen och letar just nu efter 8 likasinnade personer som har ungefär samma planer och som är på jakt efter boende.
Vi ska bo länge tillsammans så det hade definitivt varit ett plus om ni är roliga, ansvarsfulla och helst inte fullt galna.

Jag planerar att dra ner någongång runt november och hem runt mars/april.  

Om ni känner er träffade så dra iväg ett PM! Vi ses i vinter : D

Bad Gastein 13/14
Hej igen!

Nu var det ett tag sen så jag tänkte att jag uppdaterar läget!  

Det finns fortfarande platser kvar i huset och säsongen närmar sig med stormsteg så nu borde ni snart ta tag i ert letande om ni fortfarande inte hittat något, tycker jag.

Vi är nu ett gäng på 4 och vi lovar att inte äta upp er, utan skulle faktiskt bli riktigt glada om ni ville joina oss i vad som utan tvekan kommer att bli säsongens bästa bummarhus!  

Hyran kommer att ligga på 350 euro i månaden per skalle och då ingår allt sånt som el, vatten, wifi m.m.  

Om ni vill ha mer info eller kanske vill snacka lite med mig för att se så att jag frisk så tveka inte på att skicka iväg ett PM!  

Ses i vinter :)

Bad Gastein 13/14
Hej!
Jag åker till Bad Gastein i slutet av November och kommer eventuellt behöva ett boende där också
(beroende lite på hur det blir med jobb osv).. Vad är ni för ett gäng som gått ihop änsålänge?
Och vart ligger huset som ni har hittat?
Jag är i stort intresse av att hitta sköna människor att dela boende med!

Ebba

Bad Gastein 13/14
Tjenare! jag och en polare ska dra ner till BG nu i sena november/december till aprill och vi har hittat ett jätte fint boende (plats för 4st) som ligger ungefär 500-600 meter från backen! priset ligger på 2800kr (konverterat från 325 euro per person). jag själv är en hängiven puderkrossare har åkt bräda i ungefär 12 år och skidor i 5. jag har varit i BG en gång tidigare men fick ej åka så mycket pga en olycka men de jag såg var helt underbart och har hört mycket bra tex om den 14 (16km?) km långa backen. Efter en lång dag finns det inget bättre än en stor stark så festa är något som jag aldrig säger nej till.

jag har absolut inga krav på dig som person för att du ska bo med oss (förutom att du betalar din del av hyran såklart) men de skulle ju vara kul om man åkte på samma nivå/områden.

om det undras något är de ju bara o höra av dig och det gäller alla andra såklart på forumet som läser igenom detta

alex.soderman@gmail.com

PS: även om ni inte söker boende är det kul om ni ska til BG o vill höra av er ju mer man känner ju roligare blir det!

Bad Gastein 13/14
Frizac sa:
Hej igen!

Nu var det ett tag sen så jag tänkte att jag uppdaterar läget!  

Det finns fortfarande platser kvar i huset och säsongen närmar sig med stormsteg så nu borde ni snart ta tag i ert letande om ni fortfarande inte hittat något, tycker jag.

Vi är nu ett gäng på 4 och vi lovar att inte äta upp er, utan skulle faktiskt bli riktigt glada om ni ville joina oss i vad som utan tvekan kommer att bli säsongens bästa bummarhus!  

Hyran kommer att ligga på 350 euro i månaden per skalle och då ingår allt sånt som el, vatten, wifi m.m.  

Om ni vill ha mer info eller kanske vill snacka lite med mig för att se så att jag frisk så tveka inte på att skicka iväg ett PM!  

Ses i vinter :)
Du har pm!

Bad Gastein 13/14
Bad Gastein
Tjena allihopa, skall tycka till lite om BG eftersom jag bor här....det finns ett jättebra bummarkollektiv och bra med jobb. Boende är vad jag vet av tidigare erfarenheter ifrån Frankrike relativt prisvärt och framförallt med bra läge! Angående åkningen är BG totalt underskattat och då har jag varit i Cham, La Grave, Trois Valley, Val di Mezdis, St.Anton osv... det finns mycket teknisk åkning utan att behöva hajka men det finns ännu mer om man är beredd att gå lite och då behövs det inte klätterutrustning! Det som är bäst dock är att man inte behöver slåss om pudret och att stämningen är chill så att även nybörjare kommer till skott!
Hör gärna av er om ni vill veta mer om jobb, boende osv....
// Klenning

Bad Gastein 13/14
Hej!

Jag är en 19-årig brud som även jag (tsm med en tjejkompis) planerar att dra en säsong i Österrike, och ett av alternativen vi snöat in på är Bad Gastein!! Alltid kul att checka läget med lite fler folk som planerar att dra dit alt. har vart där! Är det the place to be om man ska säsonga i Österrike? Är Ischgl eller Schladming värda att överväga som säsongar-ställen??

//Emma

Bad Gastein 13/14
Frizac sa:
Hej alla glada!  

Jag är en 19-årig tjej som tog studenten från tekniklinjen nu i juni och är alltså äntligen friiiiiiiiiiii!
Nu ska jag utan tvekan inte plugga mer på ett tag och ska passa på att göra någet helt annat. Vad passar då bättre än att dra en säsong i Österrikes fina Bad Gastein?!  

Jag kan redan åka skidor och tänkte därför passa på att lära mig att åka bräda under säsongen istället. Första (och enda) gången som jag provat bräda innan var katastrofal men skam den som ger sig!
Förutom åkningen så planerar jag att jobba och såklart - festa!  

Jag är supertaggad på säsongen och letar just nu efter 8 likasinnade personer som har ungefär samma planer och som är på jakt efter boende.
Vi ska bo länge tillsammans så det hade definitivt varit ett plus om ni är roliga, ansvarsfulla och helst inte fullt galna.

Jag planerar att dra ner någongång runt november och hem runt mars/april.  

Om ni känner er träffade så dra iväg ett PM! Vi ses i vinter : D
Har du/ni redan spikat boende? Jag är väldigt, väldigt intresserad!

Bad Gastein 13/14
Hallo där jag och min gode vän Birk (Vi är 20 & 21 gamla) såg ditt inlägg och blev genast intresserade, vi är två snowboardåkare som ska göra en typ av roadtrip genom europa ner mot alperna och stana säsongen ut där vi hittar boende.
Vi är har inga problem med attt träffa nytt folk och är lagom ordningsamma. Vi är nattugglor båda två så det är inga problem om folk är uppe och låter om nätterna Att gå upp tidigt ska inte heller vara några problem, tycker båda två att det kan vara gött att dra puder på morgonkvisten.

Vi håller på att planera när vi ska bege oss från Sverige men eftersom att vi ska åka genom europa och göra lite småstopp på vägen så är det ganska svårt att ge ett exakt datum när vi anländer. Men vi antar att vi kommer fram någonstans i början av december.

Om detta låter intressant eller om ni har frågor så kan ni höra av er på antingen Tel-0767952473 eller 0705723065

Mvh:Björn & Birk ps:Har x-box om Tv finns, för dagar då vädret är skit

Bad Gastein 13/14
Hej! Jag är en tjej på 20 år från Malmö som också söker boende i BG! Skulle egentligen åkt med två kompisar till verbier men båda drog sig ur och jag tänkte därför åka själv och hitta ett härligt gäng att bo med! Jag har varit i BG två gånger tidigare och gillar det verkligen. Har gjort en säsong tidigare i Whistler, Kanada. Hör jättegärna av er om ni skulle ha en plats över!

Bad Gastein 13/14
Linnepinnepäronpung! Kika på DP mountainlab, jag och berra har bokat där och det kan hända att de har nån plats över! Vi kör ner, kanske plats för dig med om du kör utan packning :) Trodde du bokat Val thorans?

Bad Gastein 13/14
Tja! Jag är 23 år och åker ner til BG nu! Har boende första veckorna nu, men letar boende från nyår! Rökfri, flexibel och ordningsam!
Hör gärna av er om ni behöver en person till i ett boende!
Eric Dock
1154dock@gmail.com
0763075944

Bad Gastein 13/14
Tjabba Tjena!

Fabian heter jag och är 23 år, bor i Täby, Stockholm och älskar allt som har med upplevelser att göra! :D Är extremt social av mig, lätt att ha och göra med.

Jag tänkte satsa på att göra mitt livs första säsong i alperna och tänkte höra mig för efter boende här hos folk som verkar vara i BG.

Jag kommer åka ner själv så de rör sig om en sovplats, ni kommer inte ha en tråkig stud i mitt sällskap det lovar jag.

Hör JÄTTE gärna av er till mig om något dyker upp!

Fabian Spennare (FB)
fabian.spennare@hotmail.com
0701420537

Bad Gastein 13/14
Är så att jag ska flytta ut på fredag tydligen liten miss i kommunikationen där mellan mig och min värd, hade fått för mig att det var fram tills runt nyår, så ja har någon en säng eller ett golv man kan slagga på vore det grymt även om det bara vore för ett par dagar.

Bad Gastein 13/14
Hej!
Någon som har tips om något jobb i BG? Jag skriver för min syster som är där nere, hon har letat en del men det verkar gå riktigt segt. Så några tips skulle uppskattas, något speciellt ställe osv. :D

Bad Gastein 13/14
Hejsan! Jag och 2 andra killar (kanske 3) skulle dra till mayrhofen från 26/2 -26/3 men eftersom vi inte hittar något boende så tänkte vi vidga våra vyer:)
Är det någon som har boende eller vet något ledigt ställe för oss?
Vi är 20 år och är inte helt kassa på att laga mat:)
Mvh jacob!

Tillbaka
Topp