Bad Gastein v.13-14

Bad Gastein v.13-14
Hej,
Funderar kring hur skidåkningen är under v.13-14 i Bad Gastein.
Nattkallt och bra backar dagtid, eller bara sorbet från morgon till kväll?
Packat med folk i pister, liftar och restauranger etc?
Tacksam för input!

/

Bad Gastein v.13-14
Hej,
Tacksam för input!

/
Jag har inte varit där, men om du tittar på kartan så ser du att skidåkningen inte ligger särskilt högt (drygt 2000m) och den mesta skidterrängen ligger åt öst, väst eller nordväst (vilket är ok).
Varför vill du åka till Badgastein i april?
Men risken för slush-förhållanden är stor, är det det du vill ha?
Har du tur kommer en kallfront med ny snö (har jag upplevt i april ibland), men det kan också vara 15-20 plusgrader och rännilar nerför backen.
Är du ute efter säker vintersnö i april så väljer du någon glaciär-ort.

Bad Gastein v.13-14
Jag var där v.4, och kunde redan då känna att det blev slushigt längre ner i dalen. Liftköer och packade kommer du absolut inte behöva oroa dig för så sent, då liftarna i BG är det bästa jag varit med om. Vi stod sällan i kö mer än 2-3 minuter. Men skulle nog siktat på en glaciärort som @PisteCarver säger.

Bad Gastein v.13-14
Har varit där kring vecka 12 för ganska många år sedan nu. Eftermiddagarna blev ganska slushigt om jag minns rätt. Sista backarna ner till byn var ”strängar” av konstnö med grönt gräs intill. I dorfgastein och bad hofgastein kan det varit så att man behövde ta lift ner sista biten, mins inte riktigt. Men sportgastein höll sig riktigt bra, både med snömängd och kvalite.

Och det var verkligen ingen trängsel, så sent på säsongen får nog räknas som riktig lågsäsong för bad gastein

Bad Gastein v.13-14
Hej,
Tacksam för input!

/
Har varit där i veckan. Ingen kö att tala om någon gång. Bra med snö i
Bad Gastein/Schlossalm och nästan 2 meter bas i sportgastein. Var 7 plus på eftermiddagarna senaste 2 dagarna med hårt på förmiddagen.

Snödjup

Tillbaka
Topp