Bad Gastein

• Trådstartare Trådstartare Distressed
  • Start datum Start datum
D

Distressed

Guest
Bad Gastein
Hejsan! Jag har redan kollat på gamla recensioner om hur skidåkningen är i BG men som sagt, gamla sådana. Nu är det så att jag ska för första gången åka dit med en kompis (aldrig varit utomlands på skidresa förutom Trysil). Hur upplever/upplevde ni skidområdena där? Långa backar? Finns det offpist? Hur är det att ta sig från ställe till ställe? Frågar ganska mycket eftersom det vore nyttigt att få reda på lite saker innan resan sker, åker vecka 6 :) Kan passa på att nämna att jag är en medel bra åkare som gärna åker park och puder. Mvh!

Bad Gastein
Tjoooooo! Det är väldigt lätt att ta sig till dem olika områdena i Gasteinerdalen förutom Graukogel där bussarna inte går lika ofta. Men annars går bussarna till dem övriga områdena var 15 minut. Dock så kan du ta dig från Stubnerkogel(Bad Gastein) till Schlossalm(Bad Hofgastein) med hjälp av skidor & lift;) I Schlossalm har du en av Alpernas längst pist som är 14 km lång. Bra offpist åkning finner du i Sportgastein som är lätt tillgänglig. Men även Schlossalm och Graukogel finns bra offpist/skogåkning. Ni är välkomna ner här v.6.

Peace!

Bad Gastein
DanielHaraldsson sa:
Tjoooooo! Det är väldigt lätt att ta sig till dem olika områdena i Gasteinerdalen förutom Graukogel där bussarna inte går lika ofta. Men annars går bussarna till dem övriga områdena var 15 minut. Dock så kan du ta dig från Stubnerkogel(Bad Gastein) till Schlossalm(Bad Hofgastein) med hjälp av skidor & lift;) I Schlossalm har du en av Alpernas längst pist som är 14 km lång. Bra offpist åkning finner du i Sportgastein som är lätt tillgänglig. Men även Schlossalm och Graukogel finns bra offpist/skogåkning. Ni är välkomna ner här v.6.

Peace!
Tack för ett mycket bra svar! :) Ska bli underbart! Taggad till tusen!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp