Både hjälm å glasögon

erik832995

Aktiv medlem
Både hjälm å glasögon
Hej var i lindvallen i helgen provade hjälm å glasögon från smith . gillade dom . De sålde inte själva utan jag tittade i några affärer där ( lindvallen ) ingen hade det jag ville ha . Kollade på smith`s hemsida och fick se en lins jag inte provat men vill kolla här om nån har koll . Red sensor provade jag och gillade , vill inte ha mörka då det för mig är värdelöst när det inte är strålande sol . Ser på nätet att de har en modell som heterPhotocromic Red sensor som ska mörkna vid solsken , verkar bra . Nån som provat ? Blir nog att bestäla på nätet då jag inte sett i nån affär . Kanske är bra pris nånstans på Vantage hjälm med Phenom glasögon . Tips ? Erik

Både hjälm å glasögon
Var på konsum och hämtade ut paket nyss . Beställde på onsdag , fick sms från posten torsdag !Snabba ryck , 22 timmar ! Kanske blir provkörning i morron , hoppas linsen funkar bra . God jul . Gott nytt år blir det i verbier ! Erik

Både hjälm å glasögon
I/OX med photocromiclins+ red solex , tror jag dom heter . Lite orolig att photocromic inte är bra vid dålig sikt , men provar .

Både hjälm å glasögon
Nu är det provat , ca. 10 dagar olika förhållanden . Photocromic funkar som så att de mörknar när det blir ljusare , tyvärr har smith och jag olika uppfattning om vad som är ljust . För mörka för mig utom i solsken , kanske beror på att jag som har fyllt år fler gånger än de flesta här på freeride behöver mer ljus än ungdomar på 20 . ( Eller 25 el. 30 el. 40....) .
Så jag beställde en ny lins från länna , sensor mirror , vlt 70% .( photocromic linsen 20 -50 %, 20 för det mesta ) .
Testade med den igår ,riktigt bra , blir nog den som jag använder mest .

Tillbaka
Topp