Badgastein 2004/2005

Badgastein 2004/2005
Tjenare, tänkte höra hur många det var som ska ner till BG i år och säsonga? Vore kul att snacka lite innan.

Själv åker jag och en polare (heinz_p) tåget från Kristianstad-malmö-köpenhamn-hamburg-badgastein den 1 december, fler som ska med det?

cheers

Badgastein 2004/2005
Jag var där förra säsongen,
Ni kommer få det grymmt ballt.
Önskar jag kunde haka på , men sitter fast i skolan
i ett år framöver.
Aloha

Badgastein 2004/2005
Drar ner på instruktörskursen i slutet av November och stannar nog i BG resten av säsongen. Ska bli jävligt skoj!

Badgastein 2004/2005
Jag skulle gärna åka ner en månad eller så.
Någon som har plats över i en lgh/studio?
från feb-mars eller något

Badgastein 2004/2005
Ja va fan själv så sticker man ner till BG också och vem vet kanske så ses vi på tåget tjakkie. Men förhoppningsvis så lyckas man ragga upp en bil.

Badgastein 2004/2005
hei, jag ska ner med ett gäng reseledaraspiranter den 3 dec, vi stannar till 10.. ni kommer märka oss så ses där å håll utkik efter en blond tjej i josiemössa.. peace!!

Badgastein 2004/2005
Någon här som har koll på vad ett säsongskort kostar nere i BG?

Rookie: Om du läser längst uppe i denna tråden så får du ditt svar :) Tror biljetten gick på runt 1500kr.

Ses där nere!

Badgastein 2004/2005
Vad skall ni ner och göra 1 dec ? finns ju ingen snö då ? ;)
Jag har erfarenhet av detta då jag åkte ner till BG 12 dec 02 och fick ingen snö fören efter nyår. Men iofs så sticker jag och Carrwik ner 18 dec.

Själv beställde jag buss biljett idag med STS. Kalaset gick på galna 2000:- . Sjukt pris men men .. har testat nästan alla alternativ och det är typ det som är lättast. Ses på gatz!

Badgastein 2004/2005
Tjena,
Åker med STS kurs 10-20 dec och kommer att stanna i Österrike, kanske i BG även om det inte blir ngt jobb för STS. Har även andra jobb på gång i Wien alt Innsbruck och åker ned en första vända 22 okt. Risken är överhängande att jag letar upp någon glaciär för en toktidig säsongsöppning (oh det är ju om en vecka och mina grejer är i Östersund, hjälp)
Vi ses säkert.

Badgastein 2004/2005
tjaa joo jag o 3 till som hade tänkt kika ner dit över säsongen o festa till gryningen för att sedan glida ner för de härliga backarna! waha finns de nåt roligare? hmm ni kanske skrev de högre upp men jag frågar iaf, finns de nån sida där man kan boka tågbiljetter o sånt? o har ni nån koll på hur de e me o fixa jobb o boende där?

Tacksam för svar!

Badgastein 2004/2005
myllah:
Jag är tågansvarig för mig och tjakkie. Jag ringde SJ-utlandsresor på 0771-757575. Vi åker Kristianstad - Köpenhamn - Hamburg - München - BG.
Resan gick på runt 1600:- med bestämda platser och sovvagn.
Vi fick rabatt eftersom vi tar ett anknytningståg inom tyskland (runt 500:- / biljett), så begär det eftersom det inte är alla man snackar med som kommer ihåg detta.

Lycka till med tågresan!

// Henke

Badgastein 2004/2005
Jag ska dit, likt många andra tycks det, nästan väl många faktiskt. är det inte lurigt att hitta jobb?

jag har precis sagt upp mig så min sista arbetsdag blir den fjärde december, efter det drar jag och min vän Magnus ner så snart kommunikationerna går. Vi har kollar på tåg mha SJ, och det kommer springa loss på ca 1700 enkel väg(med två byten). Vi har även tittat på buss och det går att ta sig till wien för 1300, frågan är hur man då tar sig till BG därifrån och vad det kommer kosta... Men det bästa vore ändå att ta en bil ner, fördelen med bilen är att det är gött att ha där nere med när man ska åka emellan systemen som liftkortet gäller i..

Ni är hemskt välkomna att skriva mail till mig eller gästboksinlägg, det är alltid trevligt att diskutera lite:-)

Aloha/Flip

Badgastein 2004/2005
Nämnde tidigare att jag åker buss ner den 18:e dec. Ändrade planer. Tar bilen ner i början av januari istället. Jag har två platser över om nån är sugen.
/Calle

Badgastein 2004/2005
Jag åker med STS reseledar utb den 19:e nov. Köpte precis en ny bräda men man ska tydligen mest åka skidor på utb veckan. ska jag lämna brädan hemma eller hinner man med båda? Nån erfaren på området som vet?
Ska bli sjukt nice iaf att åka.. Var tveksam först men efter alla inlägg så blir man sugen.. putsa upp tyskan och inhandla en reseparlör sen är man väl redo eller?

Badgastein 2004/2005
Gaaah, det har inte varit såhär varmt i Österrike på länge!
Ser inte lovande ut, men det vänder väl snabbt....
19 nov? Ja det krävs en hel del för att tornblom skall få användning för sina grejer så tidigt.
Nej jag vill inte ta bort någons entusiasm.
Ni som skall ner, har ni fixat boende eller? Har inte så bra koll där.
Tips mottages gärna! (Någon som vet vad det kostar hos Haus Emma tex?
Mvh

Badgastein 2004/2005
Det är ju bara att alla håller tummarna hårt så knogarna vitnar, vet att vi fyra i växjö gör det iaf. Har sagt upp mig på jobbet idag, fick ha samtal med chefen för "han trodde jag vetat om detta längre". Ljög mig svart om tungan :)
Nu har nedräkningen börjat på allvar!

ses i .at

//emil

PS. 31 dagar kvar nu!

Badgastein 2004/2005
Hej hopp!!

två pojkar som är 21 år åker bil eller tåg från Göteborg till badgastein runt den 16 december för att vara där till snön försvinner. båda har gjort två säsonger innan sälen, Åre.
vi har inget boende eller jobb.
har nån plats i Lägenhet, stuga, studio, förråd mm för två goa gubbar från götet??

vi tar vad för boende som helst bara vi slipper sova i bilen.
helst hela säsongen men kan vi knoppa nånstans nån vecka tills vi hittar nåt fast är vi tacksamma för det me.

självklart betalar vi för oss!

jobb löser sig sen bara vi har nånstans att sova..

hör av er

Badgastein 2004/2005
Kollade på väderförhållanden i BG nu.. 15 grader på 1500 m.. Blir snarare shorts och solbriller man tar med sig istället för skidutrustning.. vad är detta? Nån som vet när flingorna brukar falla i BG trakten?

Badgastein 2004/2005
I år blir det St Anton för min del..
Men jag kan bara säga av två tidigare år i Gasteinerdalen, att det kommer bli fett!!

Sist var det väl yffersej lite dåligt med snö runt jul.. men där finns alltid fina åk på någon av bergen..
Mina favvoriter är nog BadHofgastein och sportgastein.. Hittade riktigt fina offpiståk på Bad Hofgastein när jag var där första gången runt februari, då det hade kommit mycket nysnö veckan innan..

nice som fan!

Silver bullet bar i Badgastein är ju oxå att rekommendera ;)
Jävligt skönt afterskihak o bar..

Badgastein 2004/2005
Tjena,
har en lägenhet på gång i Bad Hofgastein så tänkte höra om nån vet hur förbindelserna är mellan Bad Gastein och Bad Hofgastein? Och då tänker jag främst på kvällar/nätter....för det är väl BG som gäller från afterski och framåt natten om jag förstått de hela rätt. Går några bussar? Gångavstånd möjligen? Dyrt me taxi?

Kom med bra besked nu...så ses vi i januari!

Badgastein 2004/2005
Jag har varit på STS reseledarutb nu.. Det var absolut det bästa jag har gjort.. Sååå kul..
Bad Gastein var nästan folktomt men nu kommer folket dit.. och 95 % svenskar.. är du osäker så prata svenska.. =)

Badgastein 2004/2005
Tejna !
Nu är det bestämt. Jag kommer ner till BG någon gång i Februari i allafall för en vecka.
Kommer bli så fett bra drag på Häggis! o Silver. Ses där!
Får se om man jobbar för STS någon vecka också, då kommer det garanterat bli Bad Gastein då me. Hoppas hoppas.
Skibums...Pudret väntar! weehaa!!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp