Badgastein till säsongen 06/07...

Hirschan

Ny medlem
tjena, jag e en brädåkare som skall ned till badgastein i november/december, och jag undrar bara om det är fler som ska ned ditt och säsonga??

Ja men hallå! Jag o min tjejpolare har precis samma planer (fast vi glider på plankor). Vi tänkte åka ner mitten av december.. Ska försöka fixa boende innan vi dumpar av packningen. Har du kollat på nåt kanske? //Sandra

tjena sandra,fan va nice!! jag kommer nog åka ned lite tidigare för att börja arbeta....har tidigare sökt jobb på en butik där nere (first-descent) och har blivit erbjuden halvtid så jag sitter egentligen bara å väntar på direktiv om när man skall åka men troligtvis i december och dom fixar även boendet till mig men man vet ju aldrig vad som händer...
men jag har försäkerhets skull kikat på ställen så som "villa edith" och där tror jag man kan bo hyfsat billigt om man e 4a pers.....kommer nog få med mig fler polare så det e ju bara hålla kontakt liksom om nån hittar nått och behöver fler att dela med.....håller på att kika på lite ställen just nu och kan ju återkomma....ciao /fredrik

Låter juh hur bra som helst =) Jag o Stina ska göra en liten trip runt jorden nu i sep-dec så därför kan inte vi åka ner tidigare. (nej vi är inte rika utan jobbar röven av oss innan hehe) Vi tänkte också jobba där nere men kanske chansa lite när vi väl är där nere o fråga runt på barer o sånt.. verkar det möjligt? Eller kan man kanske fixa nåt "hemifrån".. antagligen får vi kolla upp allt när vi är på resande fot någon annanstanns i världen, men det ordnar sig alltid!
Vi är helt öppna för boendeparters, blir bara trevligare o billgare så! Bara att höra av sig när det börjar dra ihop sig! //Sandra

jadå, barer restauranger finns det gått om!! som tidigare sagt så sitter jag å kikar på boenden och har mailat lite så jag väntar bara på om pris......jorden runt låter ju nice!!hehe. troligtvis vet man nog mer i aug/sep men men, vart e ni ifrån?? själv stockholmområdet.... men hare gött så länge så höres vi senare...ciao/fredrik

HEJ

Jag letar också efter Jobb/boende i Gastein tal! En så länge kör ju jag solo och leter efter någon att "teama" med!
Söker du också någon att dela bil med mmmm kan du ju alltid höra va dig!!

//kalle

jag bor i en liten byhåla vid namnet Hjo... ligger precis vid vätterns fina strandkant.
kalle188; När ska du åka ner? Om det är mitten av december så är jag o stina väldigt intresserade av att få dela bensinkostanden :) O även boendet vore trevligt att få ner prisnivån!

Ha det gott!!! //Sandra

Senast ändrad:
tjena thinner, jag har så gott som redan fixat jobb och då också boende men jag har nog lite polare och kontakter med folk som ska ned och e i samma sitts som dig. men ett tips e väl att kika i denna tråd då och då om det kanske dyker upp mer folk som ska ned eller i liknande trådar om badgastein....men om det skiter sig för mig med dte job som jag blivit erbjuden på nått sätt så e jag öppen för förslag att bo ihop med andra, dessutom har jag var där nere förut och vte nog några ställen man kan gå till, har du sj vart där nere nån gång?..hare /fredrik

Hej hej! Jag har ockås tänkt badgastein till vintern, hur hittar man boende? kan amn leta via internet?

Hej!
Jag och en polare tänkte dra till Badgastein denna säsongen. Vi har dock inget boende än eller så. Om det är så att någon vill dela så är det ju bara trevligt att bo fler, kanske även billigare! Några som vet något eller är intresserade?

tjenna..
ja o en tjejkompis e riktigt sugna på badgastein, va där på sportlovet förra året o de va grymt bra!!
så nu vill vi ner dit o säsonga...
har inte fixat jobb eller boende än, men har fått lite tips på hur man ska gå tillväga!
om någon har några tips eller som e sugna på o dra me så hör av er så kan vi kanske fixa ihop nått..
vi e 19 år båda två o från borås.

/eric

Tja, börjar bli aningen många på denna tråden.
Anmäler härmed också mitt intresse, är med på allt.

Vi är 4 fräcka grabbar som ska ner till Bad Gastein i vinter, håller på med boende genom kontakter men allt är i ett tidigt stadium. Det kommer bli skitkul och ni som ska ner får gärna höra av er, tips på jobb och boende är alltid välkommet. Maila gärna fjantjenna@hotmail.com.

peajs

jag ska ner till badgenstein med en polare.
vi hade tänkt köra ner i slutet av noveber.
har i så fall ev. plats kvar i bil :)

mvh sajmon

Hej vi är två tjejer som ska ner och säsonga i Bad Gastein och undrar om några har kontkter, tips om boende och jobb? =)

Jag drar ner och gör STS kurs i början av december, sen har jag helgraderat mig med att söka jobb som after-ski trubadur / salongsberusad gitarrfjant på div. ställen.
Tar nån ambitiös jävel tag i att ordna ett inflyttningsparty eller?

ska också ner på en sån där sts kurs andra veckan i dec. skulle verkligen vilja stanna kvar och fortsätta säsongen ut efter!!! Ingen som vet ngt om en extra sängplats för säsongen? Åker själv så skulle verkligen vara skitkul o bo ihop med några!

Snödjup

Tillbaka
Topp