Generellt vid den tidpunkten mycket slask. Har aldrig råkat ut för regn vi den tiden men det kan nog förekomma.
Då max höjd är ca 2800 rekommednderas det inte om du är ute efter kallsnö, men med ett par feta skidor är det rätt kul om du kan åka skidor. De flesta nybörjare till medelgoda brukar hata det föret. Jag rekommenderar skugsidor och en ort som har åkning över 3000 meter.