bakåtvålt?

freeride_nu

Aktiv medlem
bakåtvålt?
Tja
Jag är en 13 årig skidåkare från sthlm.. Skulle vilja ha veta om det är någon som har några råd om vad man ska tänka på när man ska göra sin första bakåtvålt.. Skippa de där med att våga och så, för jag har redan försökt. Men jag vet inte alls om det finns några knep mm...
tacksam för svar /erik

bakåtvålt?
Tjena .. Bakåtvolten är ett ganska enkelt hopp .. Det viktigaste är att vara bestämd när du åker mot hoppet .Sen är det bara att luta eller slänga sig bakåt , beroende på hoppets storlek och .Luta huvudet bakåt hela tiden och börja sök landning.. Ett bra tips är att testa i simmhall eller på trampolin så man får in känslan .. sen är det bara ut och regera...

Vill du ha ännu mer tips kontakta patrik i Åre skidskola..

bakåtvålt?
1. Ta bra med fart.

2. Sikta in dig på ett otäckt högt hopp.

3. Glöm allt vad hämningar heter.

4. Kasta dig bakåt.

5. Snurra

6. Landa

bakåtvålt?
Det räcker fäl inte bara med att kasta sig bakåt, skut upp benenvid kicken på hoppet så behöver du inte kasta dig bakåt då räcker det att bara luta sig bakåt.
Lycka till!!!

bakåtvålt?
farta mot hoppet ganska mkt... släng dej bakåt... kolla med huvet rakt upp, nästan bakåt...
då kommer man runt...

VIKTIGT: tveka inte när du just har hoppat, då får du smärta...

bakåtvålt?
Tja jag e 14 år och har precis lärt mig backflip med skidor. Om du inte kör bakot volt på stutsmatta bör du lära dig det först men det tror jag att du kan. Du kan också prova att springa ut från ett hopptorn och prova det är lite samma känsla.
Lycka till!

bakåtvålt?
jag e 15 o har precis lärt mig...

en sak moste jag bara säga: TVEKA ALDRIG FÖRSTA GANGEN... o du moste verkligen dra med huvedet bakot... om du kan po studsmatta so e de inge problem.. men ta inge stort hopp i början

första gangen för mig vart inte lyckad (landarde po ryggen men överlevde :P)

lycka till:D

bakåtvålt?
Har film på när jag drog min första...
Var rejält laddad men vart skraj när jag var i luften,
trodde inte jag skulle hinna runt så då vart det som det blev.
Blödde rätt bra i ansiktet och en svullen underarm men det var
väll endå rätt lindrigt med tanke på att det var typ 8 meter långt
och ca 2½ meter högt.
Hoppet som egentligen bara var en snövall framför ett "stup" byggde
vi i Tandådalen på vinterlovet. Var där nu i helgen och tänkte ta revansch.....
men fegade ur pga att jag åker till Åre på söndag. Då kommer den!
peace

bakåtvålt?
Men okej, killen skrev och frågade för 5 år sen. Jag tror faktiskt han har lärt sig vid det här laget. Han har t o m gått och blivit myndig under tiden...

bakåtvålt?
haha..ni som så seriöst har givit honom råd efter fem år. eran kommentar kommer troligtvis aldrig fram till denne dåvarande 13 åring. precis som alpnina säjer har han ju blivit myndig och en vuxen karl. titta t.ex. på hans namn "freeride.nu" han finns inte ens kvar på freeride

PS: :P !!!

bakåtvålt?
jag hitta nått foruminlägg från 1997 för nån vecka sen har jag för mej. så svaret är: ja, det finns inlägg som levt längre.

Tillbaka
Topp