bakmonterade symmetriska skidor?

ante-74

Ny medlem
Fråga: Kan man bakmontera symmetriska skidor (i detta fall völkl wall) eller blir åkegenskaperna underliga?

Jag förstår att frågan låter konstig då man ju brukar köpa symmetriska skidor just för att mittmontera och få bättre parkegenskaper MEN jag spontanköpte dessa skidor på rea och blandade ihop denna skida med "Bridge" som ju ska vara en allround twintip. Jag kommer att åka park samt offpist (läs "skog" ej alperna) och tänkte bakmontera något för att få bättre egenskaper utanför pisten men blev osäker då ju dessa är symmetriska.

Skidorna ligger betalda på sportbutiken och väntar på montering..

de blir nog lite konstigt om du inte har dem mittmonterade men... de går nog å ha lite bakmonterat (typ 2,5 cm)! (!obs!"det går")

låter inte som någon bra ide att bakmontera ett par symmetriska skidor. jag personligen skulle mittmontera dem. antar att du inte kommer åka nå vidare puder utan mer "skogsvägar" i skogen och då spelar det absolut ingen roll om du har dem bakmonterade. jag hade definitivt kört mitt.

Hm, ni kanske har rätt att jag bör mittmontera alternativt att jag försöker byta till en annan skida även om längden 177 cm var perfekt och midjan 87 lät bra. Om jag inte minns fel hade de k2 PE, fujative och scott p3 (-06) också

om du inte väger allt för mycket kommer skidorna bära rätt okej ändå på framänden med tanke på att de både är långa och relativt breda!

Senast ändrad:
verkar jävligt dumt att bakmontera en symmetrisk skida. om du inte kör puder över knäna så är det fortfarande möjligt att köra puder med dom, du får bara luta dig bakåt o det är jävligt oskönt. men det lär fan inte va skönt att köra park med en bakmonterad symmetrisk skida.

Borde ju bli någon liknade effekt som när man mittmonterar vanliga osymetriska skidor? Alltså att du tappar lite av skidans egenskaper

Tillbaka
Topp