Bandit X

Bandit X
Jag har åkt på mina Bandit X i ca 3 veckor med hopp och allt vad det innebär. Nu så har det börjat komma stora sprickor på ovansidan på skidan. Är det något som garantin täcker eller är det någon som vet?

Bandit X
tja jag läste i Åka Skidor (förträfflig tidning) om att dom äldre bandit hade det problemet, men dom ska visst ha fixat det på dom nya skidorna.

Bandit X
Många banditskidor från 98 fick tydliga sprickor i det relativt tjocka lacklagret. Antagligen beror det på att Ross har använd någon form av epoxylack med för lite elasticitet. Speciellt strax bakom brättet är skadorna vanliga. Det varierar stort hur olika butiker hanterar problemet. Det beror givetvis på skadornas omfattning, men oftast klassas sprickorna som rent kosmetiska och därför godkänns inte reklamationerna. Jag har aldrig hört att sprickorna skulle påverka skidans egenskaper, men det ser ju inte vackert ut.

Bandit X
>tja jag läste i Åka Skidor (förträfflig
>tidning)

Låt gå för det. Det låter ju åtminstone DDH komma till tals då och då.

om att dom äldre bandit
>hade det problemet, men dom ska
>visst ha fixat det på dom
>nya skidorna.

FEL: Att Rossignol påstår sig ha fixat felet är precis vad Blaskan vet. Självfallet har de ingen aning om detta verkligen stämmer.

HitMe

Bandit X
Jag gick in med skidorna till butiken och de ska skicka iväg skidorna till rossignol för reklamation.

Det är ju tråkigt när det blir sprickor i lacklagret ifall fukt tränger ner i skidan och spränger sönder den när det fryser till.

Bandit X
Jag kännerigen det där problemet mina sprickor komm redan efter första gången jag använde dom!!! Om jag förstått allt rätt så är mina skidor som jag köpte för 1vecka sedan 98 års modell?!?! och om jag lyckas byta skidorna ska problemet vara åtgärdat på nya modellen?? är det så!?!...tycker det är otroligt dåligt att en sådan missbedömning i lackhårdleken på skidor i denn klass ska få förekomma!!!!...för övrigt så är dom helt underbara att åka på..

Bandit X
Har sett ett par av nästa års Bandit XX åkta på i kanske två veckor o de har också en massa sprickor...

Dessutom hann en polare åka ett halvt åk med sina Bandit X. Han kraschade i pisten varpå en skida stukades.
De går inte att reklamera enligt Ross.

Alltså köp ej Rossignol.

Bandit X
Om du inte fick reklamerat dina rossignol hade du nog bara otur!
Jag bröt min ena skida Ross bandit XX när jag var i Frankrike. Jag fick inte bara ett par helt nya skidor av fabriken utan de betalade även min hyrskida under tiden jag väntade på de nya!!! Det kallar jag service!!
Köp Rossignol!!!!!!!!!!!!!!!!!

Snödjup

Tillbaka
Topp