bandit xx kontra B2

LyndonSJohnson

Ny medlem
bandit xx kontra B2
Har läst mycket trevligt om B2 men funderar (för att komma ned lite i pris) på ett par Bandit XX istället. Dessa har jag dock inte sett lika mycket god kritik (har överhuvud taget sett lite info om dessa) och undrar om någon har några erfarenheter av dessa. Är dom snarlika eller skiljer dom sig mycket?

bandit xx kontra B2
same shit different haircut,...xx e förra årets B2 årets ,....har ja för mig i alla fall,...inte så säker på Rossi men ja har som sagt för mig att de e så

bandit xx kontra B2
Bandit XX har funnits i flera år och ersätts i år av B2. Som jag förstått det så är de nya B2 en helt ny skida.

Om man bara tittar på "svängradien" ser man att nya B2 har 18,5/182 där den gamla låg på 22/184.

Så det är inte samma skida längre. Det finns massor av rescensioner av XX, kolla där.

Jag skulle nog hellre ta ett par B2 än ett par XX. Eller ännu bättre ett par Stöckli :-)

bandit xx kontra B2
Tja

Okej...nu har jag inte så mycket info om dig....hur mycket du väger, längd, hur duktig du är, hur mycket du åker osv.
Jag har inte provat den nya B2:an men som Friska Viljor säger så är det en helt ny skida om man jämför med förra årets XX. Är du efter denna typ av skidor så kommer du inte bli missnöjd om du köper XX, jag kan även rekommendera Monster 75 som ligger i samma kategori av skidor.
Hittar du ett bra pris på dessa skidor från förra året så köp någon av dom istället och lägg de pengar som du får över på själva skidåkningen...

Tillbaka
Topp