Banff 12/13

Banff 12/13
Tja!

Jag har i veckan fått mitt Working Holiday Visa för Kanada. Så jag tänkte dra dit i Vinter.

Har tidigare varit en säsong i Whistler så vill nu prova någon annan ort i Kanada. Banff står högst på listan just nu.
Skulle gärna dela boende osv. Har för avsikt att skaffa en bil också när jag är där, så man kan ta sig till skidområdena samt någon utflykt till Revelstoke och Kicking horse. Kanske någon helg i Calgary också.

Vad är dina planer? Var ska man bo osv? Jag har noll koll på hur det funkar i Banff...

Banff 12/13
Jag och min syster drar dit 9 november och planen är Banff! Någon som har boende nu eller hur gör ni? Verkar som att det är enklast att skaffa jobb och boende när man kommer dit?

Banff 12/13
Jag har kollat lite på http://banff.kijiji.ca och det verkar finnas rätt gott om boende. Men då jag har noll koll på stan och backarna så är det grymt svårt att veta var man vill bo.

Jag skulle tycka det var grymt att ha allt fixat innan jag drar dit. Bara landa i Calgary köpa en sunkig bil och köra till Banff.

Vore grymt om någon här på freeride som har koll på området kan ge tips...

Om några av er andra vill slå era påsar ihop så kan vi ju styra något lite fetare hus.

Banff 12/13
Har också varit inne på kijiji, la upp en annons men den försvann bara så fattar inte riktigt hur den funkar...

Men vi är på att slå ihop några stycken och det hade vart najs att ha något när man kommer ner. Det enda är väl att man inte vet vart man borde bo så är det lite dumt om man bor helt off..

Banff 12/13
Är där någon svensk borta i banff ännu? Jag sticker imorgon! Ska antagligen röra mig runt lite i Kanada också innan säsongen drar igång.

Banff 12/13
Jag och 3 polare planerar just nu en månad i Banff (most likely). Kollar dock fortfarande runt på andra ställen att bo på, men Banff verkar som en bra utgångspunkt.

Banff 12/13
Om det är någon som har en lya över, eller bara en soffa eller något, hör av er, kommer i så fall i början på Janurai, jobb o saker o grejor!
Så släng iväg ett mail eller pm, så kan jag säkert hjälpa till att dryga ut er bummarkassa mot en soffplats för några månader!

Banff 12/13
Hej!

Jag funderar pa en sväng till Banff i vinter. Har tid fran mitten av november till mitten av mars ;)

Sa, vore kul att hitta folk att aka med och nagonstans att bo!

/Erika

Banff 12/13
Hej!

Jag och en kompis från Danmark kom hit till Banff i fredags kväll och bor just nu på Samesun hostel. Vi ska stanna till april och söker just nu boende för fullt. Tänkte höra lite hur det har gått för er som redan varit här ett tag? Hur löste ni boende? Har ni fått jobb än? Några tips på hur vi bäst går till väga? :)

Amanda

Banff 12/13
Jag och syrran hittade boende på kijiji.ca så vi två bor i samma rum i en källarvåning med tre andra. Men kolla craigslist.ca också. Syrran jobbar i garderoben på Dancing Sasquatch ikväll, vore kul om ni kom dit! :)

/ Emelie

Banff 12/13
Kära skibumsvänner! Jag och en kompis liftade till era regioner idag ifrån golden, blev sugna på öl och bestämde oss för att stanna över natten.. Finns det någon som känner sig manad att offra ett golv samt visa oss runt? Snabbbasvar!!!! Vi är på samesun chatlet i detta nuet

Tillbaka
Topp