Banff 2010/2011

lisa_marie

Ny medlem
Banff 2010/2011
Vi åker till BANFF denna säsongen!

Vi är 2skidåkare och 2brädåkare mellan 21-27år vi har gjort säsonger tidigare och varit i Canada förr.

Vi lägger ut denna tråden för att se om någon är pepp på att dela boende eller bara hänga i Banff!
Alltid kul att träffa likasinnade som brinner för skibumlivet!

Vi kommer köpa bil och dra ut och åka bland annat kicking horse och revelstoke.

Så hör av er/dej om du ska till Banff denna säsongen!

Banff 2010/2011
Kommer att göra säsong i Fernie men kommer förhoppningsvis att besöka Lake Louise några tillfällen. Kom till fernie så kan vi byta lite hemlisar ;)

win-win, eeeh...

Banff 2010/2011
Tjena, jag är lite sugen på att dela boende med er om de finns plats över;) är en kille på 19 år som åker lagg ska väl tilläggas :)

Banff 2010/2011
Jag och en kompis ska bo i Banff hela säsongen. Vi har jobb som skidlärare i Sunshine Village och har fått boende via jobbet. Vi gillar att hänga, helst där det är djup och torr snö.

Senast ändrad:
Banff 2010/2011
Jag och syrran siktar in oss på Banff från och med november. Tanken är att söka jobb och boende på plats, är det ett bra koncept eller bör man försöka fixa så mycket som möjligt hemifrån?

Banff 2010/2011
Ska du ha jobb behöver du visum, och jag tror att det är lättare att fixa visum med ett jobb, men jag är inte säker. Boende går att lösa på plats. Håll utkik i de lokala gratistidningarna.

Tillbaka
Topp