Fernie 2010/2011

Fernie 2010/2011
Nej, inte brickhouse! The north eller vad de heter, bulldogs! Skrev fel!

Först är de öppningsceremoni för porrbutiken idag! Det innebär gratis drink och lite annat skoj!

Fernie 2010/2011
Okej, vi sitter hemma i pinnacle ridge och dricker nå öl nu. När är öppningen för snuskaffär'n då? :D eller ska vi sikta på bulldoggs om en timme typ istället? Ja för jag vet då inte :)

Fernie 2010/2011
Ærligt talat suger akningen just nu. Det har regnat sedan igar lunchtid. Varmt nere i byn och stundtals sol.

Med det sagt ar det bara borjan av December, och akningen for nagra dar sedan var javligt rolig.

Hejs!

Fernie 2010/2011
Aha så pass:O får hoppas de slår om;) du får ta ett snack med Albert förresten han får bara stanna 1 månad för tjejen :S Have à great day!

Fernie 2010/2011
Någon som är i behov av en lägenhet i Fernie? Jag har ingen ide om hur stor den är/vad den kostar men det är en lägenhet iaf!

Det är min blivande hyresvärd i Fernie som ville att jag skulle lägga upp en snabb annonsering här!

Vill ni komma i kontakt med henne maila Marie på info@ferniepropertymanagement.com och säg att du blev tippsad av 'David' så förstår hon vad det handlar om! Peeace

Fernie 2010/2011
Tjena! Är nyfiken på hur priset på skidprylar är i Fernie? Ni som är där har ni bildat er någon uppfattningen? Med tanke på kronans starka kurs känns det ju som att det kunde vara en god affär med lite inköp först när man korsat atlanten :)

Fernie 2010/2011
Ja de kan ju både vara skönt med lite mindre packning över också!
men priserna vet jag inte riktigt om, snowboards och bindningar är i alla fall typ halva priset mot hemma, inte riktigt men :D

Fernie 2010/2011
det är ganska billigt, men jag köpte mina lagg på sport-conrad och fick bindning och montering på köpet. Så jag tror du får en bättre deal där. Om du hinner beställa vill säga.

Fernie 2010/2011
Gurra_ski sa:
Tjena! Är nyfiken på hur priset på skidprylar är i Fernie? Ni som är där har ni bildat er någon uppfattningen? Med tanke på kronans starka kurs känns det ju som att det kunde vara en god affär med lite inköp först när man korsat atlanten :)
jag skulle isf kolla på vad butikerna i calgary har att erbjuda. Ett annat alternativ är även REI.com, Evogear.com, backcountry.com eller bara hålla ögonen öppna på tramdock.com...där kan man hitta sjuka dealar!

Fernie 2010/2011
Hej på sig alla Ferniemänniskor!
Tänkte bara flika in att vi har ett rum till övers i mitt kära hushåll om det råkar finnas någon där ute som söker ett hem för vintern. Huset ligger i West Fernie, 10 min gångväg från down town och man tar sig till hiching spot på nolltid, vilket är bekvämt och bra. Skriv gärna en rad om det låter lockande!
Ha det gott!
/Signe

Fernie 2010/2011
Signe sa:
Hej på sig alla Ferniemänniskor!
Tänkte bara flika in att vi har ett rum till övers i mitt kära hushåll om det råkar finnas någon där ute som söker ett hem för vintern. Huset ligger i West Fernie, 10 min gångväg från down town och man tar sig till hiching spot på nolltid, vilket är bekvämt och bra. Skriv gärna en rad om det låter lockande!
Ha det gott!
/Signe
Hej Signe! tycker att det låter lockande! vi är två glada brädåkare som kommer till fernie runt den 15e januari å stannar till 23 februari å söker boende.. om det kan vara nått för er så hör gärna av dig!
/Fredrik

Fernie 2010/2011
Knot Chutes var oppet idag.

Faceshots fanns dar snon lagt sig mer. Det var riktigt fluff som langsamt singlade ner idag..

Fernie 2010/2011
Sorry..

Faceshotarna var alltsa inte i knot chutes, utan i skogen. Knot's var sonderbombade typ, haha. Men trevligt med hoppsvang!

Fernie 2010/2011
Hallå Fredrik! Är rädd att rummet inte rymmer mer än en person, borde kanske nämnt det..
Lycka till med letandet!
/Signe

Fernie 2010/2011
Ge oss suktare en uppdatering från Fernie?! Har det släppts något mer dump? om 2 veckor är man på plats!! Sukt

Fernie 2010/2011
daave sa:
Ge oss suktare en uppdatering från Fernie?! Har det släppts något mer dump? om 2 veckor är man på plats!! Sukt
Daave! När åker ni till Fernie? Vi drar också om två veckor, 7 jan ;) när vi kommer över kommer snön, har jag sagt hela tiden :p

Fernie 2010/2011
Finns fortfarande mjuk och bra sno. Kravs bara att man hikar.

Senast ändrad:
Fernie 2010/2011
Tjenna alla fernie bums.

Arbetat tillåter en paus så tänkte dra ner runt 24 feb och stanna ca 4 veckor.

Hur är snön mars?

Om ni har tips på boende eller kanske en tom säng för en mycket trevlig 26 årig kille från Göteborg, så hör av er. Har kollat lite på "the Raging Elk International Hostel Fernie" någon som vet nått om de stället?

Kan också nås på Kternstrom@hotmail.com

Fernie 2010/2011
Raging elk ligger rätt bra till ! Verkar som om det är det billigaste! alla verkar bo där medans dom letar annat boende!

Jan och feb kommer bli grymt nu, Mars lär nog också bli bra!

Fernie 2010/2011
Tack för svaret!

Ja stället ser ju helt okej ut med. Fan va man bara vill dra idag. får skriva en rad när de närmar sig, hade varit gött att stöta på några sköna lirare att hänga med.

Tillbaka
Topp