Barn och barnpassning Verbier feb/mars 2022

chrillelille

Aktiv medlem
Barn och barnpassning Verbier feb/mars 2022
Hej!

Jag och min familj på fru och två barn, då fyra år och strax under ett år, kommer spendera en del av vår föräldraledighet i Verbier kommande vinter. Vi gjorde detta i Chamonix för tre år sedan med äldsta barnet. För att få ut så mycket av tiden som möjligt så behöver vi barnpassning några timmar i veckan. I Chamonix landade vi på ca 20h i veckan vilket var rätt lagom.

Jag undrar därför om någon har koll på firmor som tillhandahåller barnpassningstjänst i Verbier? Har självklart googlat, men vill gärna ha en personlig referens då vi inte lämnar barnen till vem som helst. Helst vill vi ha en svenskspråkig.

Alternativt, om DU är säsongare och vill ha en extra inkomst i februari och mars, hör av dig. Ibland är det ett barn (då minstingen), ibland är det båda, så du måste har erfarenhet, helst med referens, av att passa minst två små barn. Vi kommer bo nära Le Rouge.

Sen skulle jag gärna vilja ha tips på saker att göra med barn i Verbier. Självklart benträning med barnvagnen eftersom Verbier inte har en enda plan väg, men även annat att göra med en ettåring respektive en fyraåring. Vi kommer ju åka så mycket skidor med fyraåringen som möjligt, men verkligeheten är nog att skidpassen kommer vara kortare än vad vi hoppas.

Har någon testat skidskola med små svenska barn i Verbier? I så fall var och vilken? Helst svensktalande lärare.

Tack på förhand!
Christian och Anna

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp