Bäst i Italien?

• Trådstartare Trådstartare Ewasx
  • Start datum Start datum
E

Ewasx

Guest
Bäst i Italien?
Efter många år i Franska och Österikiska Alperna så tänkte jag nu åka till Italien. Ryan air flyger till milano och därifrån kan man åka vart man vill. Frågan är bara, vart ska jag åka? Vilket är den bästa skidorten nära milano i italienska alperna?

Har funderat på sestriere, är det bra där?

Tack på förhand.

Senast ändrad:
Bäst i Italien?
Engelberg ligger på ungefär 2-3 timmars bil färd.

//H

Edit: Ligger i och för sig inte i Italien då. Alagna då kanske??

Senast ändrad:
Bäst i Italien?
Offpist skall man iallafall inte åka i Canazei och dom orterna omkring där. Bergsmassivet liknar det som finns i Vilda västern-filmer. Alltså bergen är helt spikrak, vilket gör det svårt att få till fina offpist åk från topparna. Backarna är typ belagda mellan vissa berg, vilket gör att det inte är så mycket åk utanför dem på vissa ställen.

Bäst i Italien?
Finns ju en uppsjö med orter relativt nära:

Alagna
Bormio
Passo Del Tonale
Macugnaga
Madonna di Campiglio
Ortler Arena
Livigno

Med tanke på att det är OP du vill åt är väl terrängen i Alagna aldrig fel. Men som det oftast är med OP, där det är mest snö är de oftast bäst...

Bäst i Italien?
Macugnaga är bäst.... kan du spana in marinellicouloiren 2500 fallhöjds meter 45 grader. ta tåget till domodossola och sen buss upp till macugnaga, kanske alpenas häftigaste dal.

Italien ser tyvärr ut att få ännu ett skitår, ingne snö före jul gör att det aldrig bli riktigt bra på hela säsongen. Så åk dit där det är snö... just nu tror jag borgafjäll har mest snö..:P

Bäst i Italien?
tror tyvärr stefano di benedettis variant du snackar om har smält bort... han har fina åk på sin lista som nog aldrig kan repeteras.. fuck global warming...
tror dom befarar att hela glaciären på ostväggen kommer rasa ner snart...isf får dom nog se upp nere i macugnaga...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp