Bäst offpist??

olapowder

Medlem
Bäst offpist??
Tänkte bara berätta om mina perfekta skiddagar i Stranda.
Har varit i Canada och i Alperna, åkt på många kända skidorter, haft bra dagar, knallat en del, varit på helikopter turer men inget har varit så bra som de 3 dagarna jag hade i Stranda v.9

Håller man bara koll på snöförhållandena och vädret och åker dit när det är bra förhållanden så finns det knappt "någon" ort som är bättre om man enbart gillar lättillgänglig offpist åkning utan att knalla och då snackar jag om ca 50cm nysnö i 3 dagar.

Puh, jag sitter och ler fortfarande när jag tänker på vad mina fatskis fick uträtta där.

Bäst offpist??
Hejsan! Låter ju inte helt ointressant... Hur ser det ut i Stranda? Kan man åka dit och hitta linjerna på egen hand eller skall man anlita någon lokal eller olokal förmåga?

MVH/MM

Bäst offpist??
TJO! Ahh låter ju inte fel.. men vi hade mellan 70-100 cm nysnö i chamnix v 8.. inte fel det heller.. men hur ser det ut där då?? S,s

Bäst offpist??
Hej! Kan meddela att jag var där hela vecka 9 och i år var det bättre än ifjol samma tid. Synd att dom slöa norskarna höll så litet öppet på Roaldshorn men vi fick ett par dagar i Blådalen iaf. Kan bara instämma när det gäller lovorden! Stranda är helt magiskt, måste vara Norges eget lilla Svartlien minsann. Synd att det ligger halvrisigt till, vi hade en hemsk bilresa hem men det var det värt. Ifjol bestämde vi oss för omdömet bäst i Norden men i år ändrade vi det till fdet bästa vi åkt. Iaf om man skall väga in lättillgängligheten, de stora ytorna i kombination med avsaknaden av folk.

Stranda rular!

Ha det

Tillbaka
Topp